השותפות ב"תמר": סיכוי גבוה מאוד למציאת עוד 0.7 TCF

(עדכון) - הפקת הגז מ"תמר" הקפיצה את ההכנסות והרווח, כמו גם את התמלוגים למדינה ■ דלק קידוחים ואבנר שוות כ-10 מיליארד שקל כל אחת

על רקע שלל האירועים האחרונים בגזרת חיפושי הגז, נסחרות היום שותפויות החיפושים דלק קידוחים ואבנר במחירי שיא, המשקפים להן שווי של כ-9.4 מיליארד ו-9.8 מיליארד שקל בהתאמה.

שותפויות החיפושים מקבוצת דלק מהוות קרוב למחצית משווי הפורטפוליו של הקבוצה שבשליטת יצחק תשובה, אשר מנייתה זינקה בכ-110% בשנה האחרונה, כך שגם היא נסחרת בשווי שיא של כ-13.2 מיליארד שקל.

ההפקה המסחרית של גז טבעי ממאגר "תמר" בחודש אפריל האחרון, באה לראשונה לידי ביטוי בדוחות אבנר ודלק קידוחים (המחזיקות כל אחת 15.6% מהזכויות במאגר) לרבעון השני של השנה, כשההכנסות מהפקת הגז ומכירתו הסתכמו בכ-50 מיליון דולר אצל כל אחת מהן. מדובר בזינוק של כ-66% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בה מכרו השותפויות גז טבעי ממאגר "ים תטיס" המתרוקן). העלייה בהכנסות התבטאה גם בהיקף התמלוגים שמשלמות שתי השותפויות למדינה ולשותף הכללי, שעמדו על 13.3 מיליון דולר כל אחת.

דלק קידוחים ואבנר רשמו ברבעון הכנסות בשיעורים של 16.1 ו-12 מיליון דולר בהתאמה, אשר נבעו מהכנסות בגין החכרת מתקני "ים תטיס", בו הם מחזיקים ביחד עם נובל אנרג'י, לעסקת "תמר". הגז המוזרם ממאגר "תמר" מגיע לחוף דרך השימוש במתקנים והצנרת של פרויקט "ים תטיס". מבחינת השלוש, מדובר למעשה בהעברת כסף 'מכיס אחד לכיס שני', בעוד ששותפות ישראמקו, המחזיקה ב-28.75% מהזכויות במאגר "תמר" ואין לה זכויות ב"ים תטיס", משלמת דמי חכירה "אמיתיים".

בשורה התחתונה, לאחר תשלום הוצאות תפעול ומימון, הסתכם הרווח הנקי של דלק קידוחים בכ-16.6 מיליון דולר ושל אבנר ב-11.7 מיליון דולר, עלייה של 315% ו-550% בהתאמה בהשוואה לרבעון המקביל.

תגלית גז ליד "תמר"

בתוך כך, דיווחו היום השותפויות מקבוצת דלק על מאגר לוויין הנמצא בסמוך לתגלית הגז "תמר". המאגר, המרוחק קילומטרים ספורים לכיוון דרום-מערב, מכיל להערכת חברת NSAI גז טבעי בהיקף של כ-0.7 TCF (טריליון רגל מעוקב), כאשר מאגר "תמר" עצמו מכיל כ-10 TCF. ההסתברות למציאת הגז בו היא 90%. אם וכאשר יתבצע קידוח במאגר זה, ניתן יהיה לשלב אותו בתשתית הפיתוח הקיימת של "תמר", ולכן על אף שכמות הגז אינה גבוהה יחסית, יכול מאגר זה להיות כלכלי.

שתי השותפויות, ביחד עם נובל אנרג'י, צפויות להתחיל בימים הקרובים בביצוע מבחני הפקה בקידוח "אפרודיטה" הממוקם ברישיון "בלוק 12" בקפריסין. המבחנים צפויים לארוך כחודש ועלותם הכוללת מוערכת בכ-64 מיליון דולר, כאשר חלקן של אבנר ודלק קידוחים, המחזיקות כל אחת ב-15% מהזכויות, צפוי לעמוד על 10.4 מיליון דולר כ"א. על פי ההערכות, קידוח זה מכיל גז טבעי בהיקף של 8-9 TCF.

עוד עדכנו היום השותפויות לגבי יתרת הגז שנותרה ב"ים תטיס" - מעט פחות מ-0.1 TCF, כשהזרמת הגז ממנו צפויה להיפסק סופית בשנת 2015.