לראשונה: סוללת "כיפת ברזל" הוצבה באזור השרון

מדובר צה"ל נמסר כי המערכת הוצבה באזור כחלק מתהליך הקליטה המבצעית ■ גורמים ביטחוניים הרגיעו: "המערכת נפרסה, אך אין התרעות הנוגעות לאזור"

לראשונה, חיל האוויר פרס את מערכת יירוט הרקטות כיפת ברזל באזור השרון. מדובר צה"ל נמסר כי המערכת הוצבה באזור כחלק מתהליך הקליטה המבצעית, וכי היא נפרסת באזורים שונים בארץ מעת לעת בהתאם לצורך.

בצה"ל לא סיפקו הסברים ממוקדים לפריסת המערכת באזור המרכז. "מערכת ההגנה האווירית ליירוט רקטות קצרות טווח לשימוש מבצעי מוצבת באתרים שונים ברחבי הארץ, בין אם לצורך בדיקת כשירות ובין אם לאור התרעות של מערכת הביטחון", ציינו בדובר צה"ל.

גורמים ביטחוניים ציינו כי על אף פריסת הסוללה, אין סיבה לדאגה מיוחדת מצד תושבי האזור. "אין מה להיות בפאניקה", אמרו בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט. "אמנם המערכת נמצאת שם בבדיקה, אך אין כל התרעה ממוקדת לנושא. חשוב לתרגל כל העת כדי להיות מוכנים בעת הצורך".

רקטה יורטה באילת

לאחרונה דווח על יירוט מוצלח שביצעה מערכת כיפת ברזל בעת ששוגרה רקטת גראד לעבר העיר אילת. תושבי העיר דיווחו כי שמעו קולות נפץ, זאת לאחר שהופעלה אזעקה עולה ויורדת ברחבי העיר. הפלסטינים דיווחו זמן קצר לאחר השיגור כי ארגון המסונף לאל-קאעידה בשם "אנסאר בית אל-מקדס" לקח אחריות לירי לעבר העיר.

כיממה לאחר אותה תקיפה, הודיע אותו ארגון כי אנשיו נערכו לשגר רקטה לעבר שטח ישראל, וזו, לטענתם, תקפה. על-פי הודעה באתר האינטרנט של הארגון, מנהיג חוליית הטרור הצליח להימלט. כפי הנראה, הירי הלילה לעבר העיר הדרומית בוצע כתגובה לאותו חיסול שמיוחס לחיל האוויר. אחרי התקיפה פורסמו דיווחים שונים בכלי התקשורת הערביים, לפיהם כלי טיס של הצבא המצרי הוא זה שעומד מאחורי התקיפה.