אופקו נכנסה לת"א: "שואפים לדומיננטיות כמו של טבע"

מנכ"לית הבורסה היוצאת אסתר לבנון: "ייתכן שתירשם עוד חברה דואלית, ללא 'שורשים יהודיים'"

ד"ר פיליפ פרוסט, יו"ר ומנכ"ל חברת הביומד אופקו, ושי נוביק, נשיא חברת התרופות פרולור (שצפויה להתמזג בקרוב עם אופקו), פתחו היום את המסחר בבורסה בת"א. זאת, לרגל רישומה של אופקו למסחר דואלי, במקביל למסחר בבורסה הראשית של ניו יורק.

ביומה הראשון בת"א עלתה מניית אופקו במהלך המסחר בכ-6%, והגיעה לשווי של כ-10 מיליארד שקל, שיכניס אותה למדד תל אביב 25 ב-6 באוקטובר.

פרוסט, המשמש גם כיו"ר טבע, אמר באירוע כי "חבל שיש רק גורם דומיננטי אחד בשוק פיתוח התרופות בישראל, ואני אומר את זה דווקא כיו"ר של הגורם הדומיננטי הזה. אני מקווה כי אופקו תהיה גם היא גדולה כמו טבע, ודומיננטית כמוה בשוק הישראלי בטווח הקרוב או הבינוני. אגב, ישנן עוד חברות בישראל שיכולות לעשות זאת".

פרוסט ומשקיעים המזוהים איתו מחזיקים בכ-50% ממניות אופקו, ופרוסט רוכש בהתמדה מניות בחברה מאז 2007. בתשובה לשאלה מדוע הפסיק בכך לאחרונה, אמר כי אסור לו לסחור במניות אופקו לקראת ההצבעה על מיזוגה עם פרולור. על השאלה אם הוא מתכנן לחזור לרכישות אלה אחרי העסקה, ענה "אני לא מחליט על כך מראש. זה עניין ספונטני".

"אבן דרך בבורסה"

פרוסט אמנם מתייחס לעסקת המיזוג כעניין מוגמר, אבל בעלי המניות של פרולור עדיין צריכים להצביע בעדה ולאשרה באסיפה שתתקיים ביום רביעי הבא.

את אירוע פתיחת המסחר הובילה מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון, שעוזבת בקרוב את תפקידה, ועמה רון מלכא, היו"ר הזמני של הבורסה. "אומרים שככל לוחצים על כפתור הפתיחה חזק יותר, כך המניות יעלו גבוה יותר. אני תמיד 'הקורבן', כי אני מניחה את היד שלי על הכפתור ראשונה וכל הלחץ של כולם מופעל עליי, אבל זה היה שווה".

לבנון ציינה כי בחודשים הקרובים עשויה להירשם לבורסה גם חברה דואלית נוספת (אם כי לא בגודל של אופקו), שאין לה או למנהליה כל רקע ישראלי.

"הרישום של אופקו לבורסה בתל אביב הוא אבן דרך", שר המדע יעקב פרי, "וורן באפט אמר פעם כי אם אתה מחפש נפט במזרח התיכון, אתה יכול לדלג על ישראל, אבל אם אתה מחפש מוח אתה יכול להסתפק רק בה. ד"ר פיליפ פרוסט, ציוני גדול ויהודי טוב, ממשיך להראות איך ישראל קרובה לליבו.