רשת טיב טעם במגעים לרכוש את החברה הסקוטית למשקאות

עדי כהן, מנכ"ל טיב טעם: "העסקה עדיין לא הבשילה, אך אנו רואים בה פוטנציאל לאפשר לקבוצה להציע מגוון מותגי יין ואלכוהול איכותיים, ישראליים ובינלאומיים"

חברת טיב טעם מרחיבה את פעילות היבוא. החברה דיווחה היום (ה') לבורסה כי היא מנהלת מגעים לרכישת החברה הסקוטית לשיווק ומסחר.

החברה הסקוטית, שנוסדה ב-1945, עוסקת ביבוא ושיווק של משקאות אלכוהוליים ויינות וכן במכירה של מוצרים נלווים. בין היתר החברה משווקת את יינות יקב דלתון, שמפניה פומרי, קווה, יינות ז'ודף דרוהין, יינות וולף בלאס, וודקה טרי אוליבס ועוד.

החברה הסקוטית עברה במשך שנים מספר ידיים, והיום היא נמצאת בבעלותו של דן ליאור, שרכש את החברה ב-1993 מחברת כלל סחר. החברה מועסקים 50 עובדים. אשתקד חוותה החברה הסקוטית ירידה של 25% במכירות, ואלה הסתכמו ב-75 מיליון שקל.

לדברי ליאור, החברה משווקת את מוצריה לכ-8,000 נקודות מכירה ומזיגה, הכוללות ברים, מסעדות, בתי-מלון ואולמות אירועים.

"עד לפני כמה זמן הענף היה בידיים בפרטיות. היום קוקה-קולה וטמפו בפנים, והענף השתנה. כניסה של גורם רציני לחברה תסייע להגדיל את פעילותה", אומר ליאור.

יצוין כי טיב טעם עצמה היא יבואנית של יינות, פעילות שהיא מבצעת באמצעות החברה-הבת ישרקו.

לדברי עדי כהן, מנכ"ל קבוצת טיב טעם, "העסקה עדיין לא הבשילה, אך אנו רואים בה פוטנציאל לאפשר לקבוצה להציע מגוון רחב של מותגי יין ואלכוהול ישראליים ובינלאומיים איכותיים, הן לשוק המוסדי והן לצרכן הסופי. פעילות החברה הסקוטית סינרגטית לפעילותה של ישרקו".