פקודה לכלא במצרים: שחררו את הנשיא לשעבר מובארק

בכלא "טורה" בקהיר התקבלה ההוראה שלה חיכה נשיא מצרים לשעבר במשך שנתיים וחצי ■ התביעה הורתה לשחררו אחרי ביטול האישומים המרכזיים נגדו

מובארק בדרך לצאת לחופשי: התביעה הכללית במצרים הורתה להנהלת כלא "טורה" בקהיר לשחרר את הנשיא לשעבר חוסני מובארק. בכך למעשה יוצא לפועל הליך השחרור הצפוי של מובארק, ששוהה בין כותלי בית הכלא מזה כשנתיים וחצי. על-פי הדיווח, מסוק הגיע אל הכלא בו שוהה הנשיא לשעבר.

התביעה במצרים הורתה לכלא בקהיר לשחרר את נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, זאת לאחר שאתמול (ד') קבע בית המשפט כי תקופת מעצרו החוקית נגמרה.

החלטת בית המשפט בדבר שחרורו של הנשיא לשעבר התקבלה כבר אתמול - אולם הליכי השחרור בפועל נדחו להיום, לאחר שהתברר כי לא יוגשו ערעורים נגד ההחלטה. מובארק צפוי לעבור ישירות להמשך אשפוז וטיפול בבית-החולים.

מובארק בן ה-85 זוכה מאישומי השחיתות שהיו נגדו, אך הוא צפוי לעמוד בקרוב לדין על חלקו בהרג המפגינים במהלך ההפיכה בשנת 2011 שהובילה לנפילת משטרו. בית המשפט המצרי כבר הרשיע את הנשיא שלעבר במעשה ואף שלח אותו למאסר עולם, אך לאחר שעורכי דינו הגישו ערעור, הורו השופטים על עריכת משפט חוזר.

ההוראה על שחרורו של מובארק אתמול לא הפתיעה. כבר בתחילת השבוע טען פרקליטו של הנשיא לשעבר כי הוא צפוי להשתחרר ממעצר במה שהגדיר "48 השעות הקרובות".

לדברי עורך הדין, פרקליטות המדינה במצרים ניקתה את מובארק מאשמה באחד התיקים המרכזיים שהביאו להעמדתו לדין, והסיבה היחידה שהוא עדיין במעצר היא דיון על תיק שחיתות נוסף בו הוא מואשם.

במצרים דווח כי מדובר בניצול תקציב האחזקה השוטפת של הארמון לצרכיו האישיים של מובארק ושל משפחתו. לדבריו עורך הדין, גם מהתיק הזה מובארק יזוכה.

"כל מה שנותר לנו הוא הליך מינהלי פשוט שצריך להימשך לא יותר מ-48 שעות", טען עורך הדין. "הוא צריך להשתחרר עד סוף השבוע".

ברשת אל-ג'זירה הזכירו כי עורך הדין כבר יצא בעבר בהצהרות דומות, שגם בסופן מובארק נותר בכלא.