ראש ה'פד' באטלנטה: אני תומך בצמצום הרכישות בספטמבר

ראש שלוחת ה'פד' באטלנטה, דניס לוקהארט, אמר היום ל-CNBC: "אני אתמוך בצמצום בספטמבר, כל עוד הנתונים שיגיעו עד אז יאשרו באופן בסיסי את המסלול שאנחנו נמצאים בו"

כנס הכלכלנים הבכירים בג'קסון הול התחיל, והכותרות זורמות בהתאם. ראש שלוחת ה'פד' באטלנטה, דניס לוקהארט, אמר כי הוא תומך בצמצום רכישות האג"ח בספטמבר, ובכך מעלה מחדש את הדיון הער בנושא.

"אני אתמוך בצמצום בספטמבר, כל עוד הנתונים שיגיעו עד אז יאשרו באופן בסיסי את המסלול שאנחנו נמצאים בו", אמר לוקהארט בראיון ל-CNBC מהכנס בג'קסון הול, ועורר שוב את הספקולציות בנוגע לעתיד המדיניות של ה'פד' בכל הנוגע לתוכנית רכישות האג"ח, במסגרתה הוא מזרים 85 מיליארד דולר לכלכלה מדי חודש.

מנגד, ראש שלוחת ה'פד' בסנט. לואיס, ג'יימס בולארד, אמר היום כי הוא "לא חושב שצריך למהר במצב הזה. האינפלציה נמוכה ויש לנו נתונים מעורבים על הכלכלה".

הכנס הנוכחי בג'קסון הול חשוב למשקיעים בעיקר בשל הדברים הללו, כמו גם זהות היו"ר החדש של ה'פד', שייתכן ותרמז בו. יו"ר הפד' בן ברננקי לא משתתף השנה בכנס, וגם לא מי שעשוי להיות מחליפו - לארי סאמרס. גם ג'אנט יילן, בכירה נוספת בבנק המרכזי ששמה עלה כמחליפה אפשרית לברננקי, לא תהיה בכנס. עם זאת, מה שכן עשוי לעלות - זה מי מהשניים האחרונים יחליף את ברננקי בראשות הפדרל ריזרב.