רבעון חיובי לאסם: עלייה של 8% במכירות לכ-1.1 מיליארד שקל

זינוק של 11.5% במכירות בשוק המקומי סייע ליצרנית המזון לסכם את הרבעון השני עם עלייה של 4% ברווח הנקי, שעמד על 90 מיליון שקל‏

‎‎יצרנית המזון אסם סיכמה היום (א') את הרבעון השני של השנה בחיוב. בפעילות השוטפת הציגה אסם עלייה 8% בהיקף המכירות הרבעוני, שעמד על 1.06 מיליארד שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה שיפור של 4% ברווח הנקי לרבעון, שהגיע ל-90 מיליון שקל.

במחצית השנה עלו רווחי אסם בכ-2.5% ל-184.5 מיליון שקל, על מחזור הכנסות של 2.07 מיליארד שקל - עלייה של כ-3% ביחס למחצית הראשונה של 2012.

פיני קימלמן, סמנכ"ל הכספים של אסם, אמר היום כי "גולת הכותרת ברבעון השני היא השיפור במכירות, הכולל עלייה דו-ספרתית של 11.5% במכירות שלנו לשוק המקומי".

‏‏קימלמן מסביר כי "עניין זה נובע מחדשנות מוצרים, החדרת קטגוריות חדשות, חיזוק וביסוס המותגים שתרמו לשיפור בנתח השוק, כל זאת יחד עם תזמון חג הפסח (שחל השנה באפריל - א' ל')".

אסם הצליחה לשפר את שיעורי הרווחיות הגולמית שלה בתקופת הרבעון והמחצית, והיא מייחסת זאת להרחבת היצע המוצרים שלה, שנעשתה במקביל לתהליכי התייעלות.

‏למרות שמחזור הפעילות שלה נמוך בכמחצית מזה של המתחרה שטראוס, שיעורי הרווחיות של אסם גבוהים יותר, וכך גם השורה התחתונה שהיא מציגה.

שלא כמו שטראוס, שעיקר פעילותה נעשית ברחבי העולם, אצל אסם כ-85% מהמכירות נעשות בארץ.

צניחה של 10% במכירות בחו"ל

‏‎‎בניגוד למגמה החיובית בשוק המקומי, מכירות הרבעון השני של אסם בחו"ל צנחו בקרוב ל-10%, וקימלמן מסביר כי "הדבר נובע משחיקה בשערי מטבע ומהפסקת מכירות יזומה של מוצרים מפסידים, או של מוצרים שאינם תחת מותגי קבוצת אסם. אם מנטרלים את השפעת שערי המטבע והפעילויות המופסקות, המכירות בחו"ל במגמה חיובית".

אסם, הנמצאת בשליטת קונצרן נסטלה העולמי, מייצרת יותר מ-2,000 פריטי מזון בקטגוריות שונות, ובהם פסטות, חטיפים, דגני בוקר, מאפים, משקאות, מזון מוכן, מזון לתינוקות (מטרנה) ועוד.

בפילוח הכנסות לפי קטגוריות הפעילות נהנתה החברה, המנוהלת על-ידי איציק צאיג, משיפור במרבית הקטגוריות.

בצד השלילי סבלה אסם משחיקה ניכרת ברווח התפעולי ממכירות החטיפים ודגני הבוקר, שצנח ברבעון השני ב-21% ל-34.5 מיליון שקל, ובמחצית השנה נחלש ב-15% לכ-77 מיליון שקל.

קימלמן מסביר כי "חלק לא מבוטל מהפסקת הפעילות בחו"ל הייתה בתחום החטיפים, במקביל לעלייה שנרשמה בקטגוריה בהוצאות הפרסום".

‏‏פעילות שבה התקשתה אסם לצמוח בתקופה האחרונה, וכעת נראה כי היא מתייצבת, היא פעילות מטרנה, הנעשית בשותפות עם קיבוץ מעברות.

‏ברבעון השני השתפרו מכירות מטרנה בשיעור מתון של כחצי אחוז, לכ-81 מיליון שקל, והרווח התפעולי מהן עלה בכ-5.5% והתקרב ל-12 מיליון שקל.‏

קימלמן מסביר כי "בחלק הראשון של השנה הושפעה הפעילות מעליית מחירי חומרי הגלם ומהורדות מחיר שביצענו, אבל אפשר לראות התייצבות מסוימת, ואפילו שיפור".

‏‏לסיכום אומר קימלמן: "אנחנו מרוצים מהתוצאות. הצלחנו לשפר משמעותית את תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, ובמחצית השנה פרענו את כל ההלוואות שלנו לזמן ארוך לתאגידים בנקאיים. אנחנו מראים עוצמה בתזרים, ולכן אנחנו החברה התעשייתית היחידה בישראל שנהנית מדירוג ‏AAA‏. אלה פרמטרים יקרי-ערך על רקע ההאטה הכלכלית במשק". ‏‎‎‏

תוצאות אסם
 תוצאות אסם