מחזיקי אג"ח צים ייתנו לחברה "שקט" עד סוף השנה

באסיפה שהתקיימה הערב נציגות האג"ח אישרה "שקט תעשייתי" להנהלת החברה עם אופציה להארכה עד מארס 2014 כדי להגיע להסדר חוב מוסכם ■ במהלך התקופה הזו המחזיקים לא יידרשו פירעון מיידי של האג"ח בהיקף 376 מיליון דולר

מחזיקי האג"ח של חברת הספנות הפרטית צים מקבוצת החברה לישראל אישרו באסיפה שהתקיימה הערב (א') שייתנו "שקט תעשייתי" להנהלת החברה עד סוף 2013 עם אופציה להארכה עד מארס 2014 כדי להגיע להסדר חוב מוסכם - כך נודע ל"גלובס". במהלך התקופה הזו המחזיקים לא יידרשו פירעון מיידי של האג"ח.

היקף חובותיה של חברת הספנות עומד על כ-3 מיליארד דולר, והיא נמצאת בעיצומם של מגעים מול הבנקים ומחזיקי האג"ח להסדר חוב שני בתוך 4 שנים. רוב החוב, 1.8 מיליארד דולר, הוא חוב מבוטח חלקית לבנקים; 775 מיליון דולר הם חוב שאינו מבוטח כלל, וכולל גם את חוב האג"ח, בהיקף של כ-376 מיליון דולר.

החברה זימנה אסיפת מחזיקי אג"ח להיום על מנת לבקש מהמחזיקים להאריך את תוקף כתב הוויתור שאמור היה לפוג בסוף אוגוסט. כאמור, באסיפה הערב הצביעו המחזיקים על הארכתו. בראש נציגות האג"ח של צים עומדות חברות הביטוח הראל, מגדל, וקרן הפנסיה עמיתים.

כזכור, צים ביקשה באפריל 2013 להגיע עם בעלי האג"ח כמו גם עם נושיה הנוספים להסדר חוב, במסגרת זו ניתן לחברה וייבר שתוקפו יפוג בסוף אוגוסט. לאחרונה העלו נציגי האג"ח שורה של דרישות תמורת מתן כתב הוויתור (Waiver) לחברה, שיאפשר את המשך המגעים ביניהם, ביניהם פגישה עם בעל השליטה בחברה האם - עידן עופר. אלא שזה סירב לכך בטענה כי התפטר לאחרונה מכל תפקידיו בחברה ואינו נוטל חלק בהתנהלותה השוטפת.