המאבק נגד מינוי דן חלוץ לאיגוד: הוגשה תלונה במשטרה בטענה לזיוף מסמך

בתלונה, שהגיש צביקה ליבר מסיעת עוז, נטען כי המסמך שהוגש לביה"ד העליון של איגוד הכדורסל כלל חתימה מזויפת של מנכ"ל סיעת הפועל

המאבק של סיעת עוז נגד מינויו של דן חלוץ לאיגוד הכדורסל הגיע היום (ב') למשטרה. צביקה ליבר, בעל זכויות הניהול בקבוצת ברק נתניה ומחברי סיעת האופוזיציה באיגוד הכדורסל, הגיש תלונה במשטרת נתניה כנגד מנכ"ל סיעת הפועל, יורם אורנשטיין, וכנגד היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד רונן וינברג. מהות התלונה: הגשת מסמך הנושא חתימה מזויפת, לכאורה, של מנכ"ל סיעת הפועל יורם אורנשטיין לבית הדין העליון של איגוד הכדורסל.

כזכור, כדי לאפשר את מינויו של דן חלוץ לחבר הנהלה (ובהמשך ליו"ר), נדרש מרכז הפועל לאשר את מינויו של חלוץ כחבר הנהלה במקום איתן רוב שהתפטר.

בתלונה שהוגשה למשטרה, נטען על-ידי אנשי סיעת עוז כי לבית הדין העליון של איגוד הכדורסל הוצג מסמך שנושא את חתימתו של יו"ר סיעת הפועל יורם אורנשטיין, ובו נכתב כי ההודעה על החלפת איתן רוב ומינוי דן חלוץ במקומו נעשתה על דעת מרכז הפועל וברשותו. אלא שלטענת אנשי עוז, המסמך שהוגש על-ידי היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל היה מזויף - מאחר שלטענת אנשי סיעת עוז כלל לא היה זה אורנשטיין שחתם על המסמך, והוא בכלל שוהה בחו"ל.

היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד וינברג, מסר בתגובה: "קיבלתי לידיי מסמך מאיגוד הכדורסל שנחזה להיות חתום על-ידי מר אורנשטיין. אינני גרפולוג ובוודאי שאני לא אמור לבדוק אם מר אורנשטיין בעצמו חתם או מישהו במקומו. יחד עם זאת, ולאור הטענות שהועלו לאחר הדיון בדבר זיוף לכאורה, ערכתי בירור קצר, והתברר כי המכתב נכתב על דעתו ובאישורו של מר אורנשטיין. אני שומר על זכותי לתבוע את מגיש התלונה על הגשת תלונת-סרק".

היועץ המשפטי של סיעת הפועל, עו"ד יוסי גייר (משרד זיסמן, אהרוני, גייר ושות'), מסר בתגובה: "המכתב שבנדון נחתם בהרשאתו ולבקשתו של מנכ"ל הפועל מר יורם אורנשטיין, בעת שמר אורנשטיין היה בחו"ל, על-ידי מי שהורשה ונתבקש על-ידו לעשות כן, ותוקפו כאילו נחתם על-ידי מר אורנשטיין אישית". על הטענות לזיוף המסמך לכאורה ועל כוונת סיעת עוז לפנות למשטרה פורסם אתמול לראשונה באתר ONE.

שאול אייזנברג הורחק לשנתיים מהאיגוד

בתוך כך, בית הדין של איגוד הכדורסל קיבל החלטה להרחיק את חבר הנהלת האיגוד, שאול אייזנברג, מכל פעילות באיגוד או בתפקיד רשמי בקבוצה הרשומה באיגוד, למשך שנתיים או עד פרעון הערבויות שנתן להבטחת תשלום שחקניות ומאמן הפועל ת"א נשים (המוקדם מבין השניים). בית הדין החליט להקל בתקופת העונש בהתחשב בפועלו רב השנים של אייזנברג בספורט. המשמעות היא שאייזנברג, שמשמש כחבר הנהלה באיגוד הכדורסל, למעשה מושעה בשנתיים הקרובות מכל פעילות רשמית של האיגוד, לרבות ישיבות הנהלה.

אייזנברג מסר: "מי שצריך להצטער על ההחלטה של איגוד הכדורסל הוא האיגוד עצמו, שיהפוך את המשימה של המושחתים לגנוב כסף לקלה יותר. מאחר שההחלטה לא כוללת את ההשעיה שלי מסיעת עוז, יהיה לי עכשיו הרבה יותר זמן לטפל בשחיתות ובגניבות באיגוד הכדורסל".