מפגיזים: 400 מיליון אירו תקציב לפ.ס.ז', 130 מיליון למונאקו

ה"ל'אקיפ" פרסם את רשימת התקציבים של הליגה הבכירה בצרפת, כשקבוצות המיליארדרים בראש; מי עוד בצמרת?

פריס סן-ז'רמן לא עוצרת. אלופת צרפת בכדורגל, שנמצאת בבעלות רשות ההשקעות של ממשלת קטאר, מעמידה בעונה הנוכחית (2013/14) תקציב שיא בכל הזמנים בליגה המקומית, שיסתכם על-פי עיתון ה"ל'אקיפ" ב-400 מיליון אירו, עלייה של כ-33% לעומת זה שרשמה אשתקד.

גם הקיץ המשיכה פ.ס.ז' להשתולל עם רכש שחקנים חדשים בשוק ההעברות, כשבין היתר צירפה מנאפולי את החלוץ אדינסון קבאני, תמורת 64 מיליון אירו.

מי שתחזיק השנה בתקציב השני בגובהו בליגה הצרפתית היא מונאקו: העולה החדשה, מגובה במימון של האוליגרך דמיטרי ריבולובלב, ורכשה בין היתר את כוכב אתלטיקו מדריד בשנים האחרונות, רדמאל פלקאו, בתמורה ל-60 מיליון אירו - תעמיד השנה תקציב בסך 130 מיליון אירו.

אולימפיק מארסיי שלישית ברשימת הקבוצות בעלות התקציבים הגבוהים בכדורגל הצרפתי, עם 125 מיליון אירו. אולימפיק ליון רביעית עם 121 מיליון אירו, ואת החמישייה הראשונה משלימה ליל (75 מיליון אירו).

על-פי הרשימה ב"ל'אקיפ", מחצית מקבוצות הליגה הצרפתית הבכירה העלו העונה את התקציבים שלהן לעומת העונה הקודמת. שמונה קבוצות צמצמו בתקציב, ושתיים השאירו אותו על אותה רמה. מי שביצעה את הקיצוץ הגדול ביותר היא ליל (שבעונה הקודמת תקציבה הסתכם ב-100 מיליון אירו).

בתקציב הנמוך ביותר ב"ליג 1" בעונה הקרובה תחזיק אז'אקסיו (20 מיליון אירו).