אנטרופי: לאשר לאייל לפידות שכר של עד 8 מיליון שקל בשנה

בעקבות הסתייגות חברת הייעוץ מרכיב האופציות של לפידות, הפרידה הפניקס את אישור ההטבה - שהיקפה 6.8 מיליון שקל בשנה - מתוכנית התגמול ■ שמעון קלמן יזכה לשכר קבוע של עד 3.2 מיליון שקל, רועי יקיר ישתכר 2.8 מיליון שקל

מסתייגים ותומכים: חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי ממליצה ללקוחותיה לתמוך באישור מדיניות התגמול של בכירי הפניקס . זאת, לאחר שהפניקס הפרידה מתוכנית התגמול של מנכ"ל חברת הביטוח, אייל לפידות, את רכיב האופמיות שיועלה לאישור בנפרד. כך נודע ל"גלובס". עלות שכרו של לפידות, שנחשב לאחד משיאני השכר בשוק ההון, יכולה להגיע עד 8 מיליון שקל בשנה ללא רכיב האופציות.

בסוף השבוע שלחה אנטרופי, שמנוהלת על-ידי גל סטאל, מסמך עמדה בנושא ללקוחותיה. אנטרופי שירותי מחקר כלכלי, שכתבה את המסמך, מנוהלת על ידי ענת גואטה. במסמך קבעה חברת הייעוץ כי היא ממליצה לתמוך באישור מדיניות התגמול של הפניקס, שתובא לאישור בעלי המניות ב-11 בספטמבר. אישור רכיב האופציות - שכאמור הופרד מתכנית התגמול בעקבות הסתייגותה של אנטרופי - יעלה לדיון בנפרד.

מדיניות התגמול שקבעה הפניקס למנכ"ל שלה כוללת רכיב שכר קבוע של כ-2.5 מיליון שקל בשנה (205 אלף שקל לחודש) וכן 1.4 מיליון שקל נוספים מדי שנה שבגינם לא יהיה זכאי להפרשות סוציאליות; מענק שנתי משתנה של עד 4 מיליון שקל; ומענק הוני (אופציות) של עד 6.8 מיליון שקל בשנה (שאותן כאמור תאשר בנפרד). במילים אחרות, אנטרופי תומכת לעת עתה באישור שכר של עד 8 מיליון שקל בשנה ללפידות.

לכל אלה מצטרף גם המענק המיוחד שהפניקס ביקשה לאשר ללפידות עבור השנה החולפת - ושזכה גם הוא לתמיכתה של אנטרופי - בהיקף של חצי מיליון שקל, למרות שחברת הביטוח קבעה שלפידות לא עמד ביעדים.

מדיניות התגמול שזכתה לתמיכתה של אנטרופי מיטיבה גם עם יתר בכירי החברה. יו"ר הפניקס, משה ברקת, שעובד ב-40% משרה, יזכה לשכר של עד 4.9 מיליון שקל: דמי ניהול של כ-900 אלף שקל בשנה (72 אלף שקל לחודש) וכן מענק של עד 4 מיליון שקל בשנה - אך לא יותר מ-9 מיליון שקל בשלוש שנים.

המשנה הבכיר למנכ"ל ומנהל חטיבת המטה והפיננסים שמעון קלמן יזכה לשכר קבוע של עד 3.2 מיליון שקל בשנה: 160 אלף שקל בחודש ומענק קבוע של עד 1.2 מיליון שקל בשנה.

ואילו מנהל ההשקעות הראשי רועי יקיר ייהנה משכר בעלות שנתית של עד 2.8 מיליון שקל: תשלום קבוע של 1.9 מיליון שקל בשנה (160 אלף שקל לחודש) ומענק קבוע של עד שש משכורות חודשיות, כלומר 960 אלף שקל.

חשוב לציין, כי המענק של המנכ"ל לפידות מחושב על פי התשואה על ההון. אם התשואה על ההון של הפניקס תהיה גבוהה מ-17%, יזכה לפידות למענק של מיליון שקל; תשואה שבין 12% ל-16% או של 7%-11% תזכה אותו במענק של 3 מיליון שקל ו-1 מיליון שקל, בהתאמה; ואם התשואה על ההון תהיה נמוכה מ-7%, לפידות לא יקבל מענק.

בשנת 2012 התשואה על ההון של הפניקס עמדה על 9%, מה שהיה מזכה את לפידות במענק של כמיליון שקל. השנה, הודות לרווחי הרבעון הראשון, תשואה זו צפויה להיות גבוהה יותר.

במסגרת תיקון 20 נדרשת אנטרופי לספק, בין היתר, חוות דעת בנוגע לתנאי התגמול של חלק מלקוחותיה. בהמלצה זו ציינה החברה כי הפניקס לקוחה שלה, אך הבהירה, כי "אין בכך כדי להשפיע בכל צורה על שיקולינו המקצועיים במסגרת נושאי חוות הדעת", וכי הגילוי הנאות "מובא למטרת שקיפות בלבד".

שכר שנתי
 שכר שנתי