הפסדי אפריקה הצטמצמו: הפסידה 48 מיליון שקל ברבעון

במהלך המחצית הראשונה של שנת 2013 נוספו לקניון אפימול במוסקבה למעלה מ-40 שוכרים חדשים ■ הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השני בכ-374 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-771 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

קבוצת אפריקה ישראל הנמצאת בשליטת לב לבייב, דיווחה היום (ג') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2013. ההפסד המיוחס לבעלים של החברה הסתכם ברבעון בכ-48 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-724 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השני בכ-374 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-771 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח מהשכרה והפעלת נכסים גדל ברבעון בכ-12% והסתכם בכ-145 מיליון שקל לעומת רווח של כ-129 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהמשך השיפורים בביצועים של קניון אפימול במוסקבה יחד עם איחוד לראשונה של הכנסות השכירות של אפי אירופה בגרמניה בשנת 2013.

באפריקה מציינים כי במהלך המחצית הראשונה של שנת 2013 נוספו לקניון אפימול במוסקבה למעלה מ-40 שוכרים חדשים. כתוצאה מהשכרת השטחים עלה שיעור התפוסה ביום 30 ליוני 2013 ל-83% בהשוואה ל-81% לסוף הרבעון הראשון ו-77% לסוף שנת 2012.

הרווח מפעילות התעשייה צמח ברבעון בכ-22% והסתכם בכ-44 מיליון שקל לעומת רווח של כ-36 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעילות התעשייה במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-79 מיליון שקל לעומת כ-77 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווחיות, אשר נרשם בעיקר ברבעון השני של השנה נובע בעיקר מתחום הפלדה בישראל וזאת כתוצאה מהתייעלות ומשיפור תהליכים, למרות מחירי מכירה ממוצעים נמוכים יותר וכמויות נמכרות נמוכות יותר לעומת אשתקד.

ההפסד מחברות כלולות הסתכם ברבעון בכ-13 מיליון שקל לעומת רווח של כ-120 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

יתרת הנדל"ן להשקעה נותרה ללא שינוי מרבעון קודם והסתכמה ליום 30 ביוני 2013 בכ- 11 מיליארד שקל. יתרת נדל"ן להשקעה בהקמה הסתכמה בסך של כ-3 מיליארד שקל, יתרת מלאי הבניינים למכירה (פרויקטים למגורים) הסתכמה בכ-1.8 מיליארד שקל ויתרת מלאי הקרקעות של החברה הסתכמה בכ-1.8 מיליארד שקל.

אפריקה מדווחת על גידול של 78 מיליון שקל בהון המיוחס לבעלים של החברה ברבעון השני מ-3.6 מיליארד שקל לכ-3.7 מיליארד שקל (כ-21 שקל למניה).

אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה ישראל: "אנו מסכמים רבעון טוב עבור אפריקה ישראל בו אנו עדים להמשך ההתקדמות בייזום ופיתוח פרויקטים נבחרים בישראל, מזרח אירופה ומוסקבה, אשר יהוו את מנועי הצמיחה העתידיים של הקבוצה עם השלמתם. חברות הבת בקבוצה דיווחו הרבעון על תוצאות טובות המעידות על המשך מגמת השיפור בפעילותן. חברת אפריקה נכסים השלימה את הקמתו של בניין נוסף בפארק המדע בנס ציונה והיא מצפה לסיים את הקמתו של הקניון חדש בעיר פלויישט ברומניה (המרוחקת כ-55 ק"מ מבוקרשט הבירה) בתוך שבועות ספורים. בנוסף, החלה החברה בהקמתם של 2 בניני משרדים נוספים בבוקרשט במתחם קניון קוטרוצ'ן לצד קידום תכניות לבנייתם של בניינים 4 ו-5 במתחם".

"אפי פיתוח החלה את בנייתו של פרויקט אודינבורג (אודינצובה) הכולל אלפי יחידות דיור. בנוסף, מקדמת החברה מספר פרויקטי משרדים ומסחר בטברסקיה. דניה סיבוס הגדילה משמעותית את צבר ההזמנות במספר הפרויקטים בארץ ובעולם ואפריקה ישראל מגורים, הממשיכה לנצל את יתרות המזומנים הגבוהות שלרשותה לטובת המשך הצמיחה, צפויה בהמשך השנה להוציא לדרך 4 פרויקטים הכוללים כ-400 יח"ד בת"א, פ"ת, נצר סירני ור"ג. במגזר התעשייה והקמעונאות אפי תעשיות מקדמת את הטמעת חברות הפלדה והברזל לבניין שרכשה לאחרונה. בחודשים הקרובים מתעתדת קבוצת נגב לחנוך את מפעל הייצור החדש בירוחם שישלש את היקף הייצוא".