הפח הגדול

יש מצב שזו העונה האחרונה של "האח הגדול" בפריים-טיים

ובכן, אם למדו בזכיינית ערוץ 2 קשת משהו מ"עונת העשור" של "כוכב נולד", עוד פורמט מצליח שהגמר שלו הצליח בשנים הראשונות לרוקן את הרחובות - הרי זה רק שמוטב לפרוש בשיא ולשכלל את הפורמט במעבדה בעוד הסחורה עדיין חמה, מאשר לחזור לשולחן השרטוטים כאנדרדוג שצריך להמציא את עצמו מחדש.

זה לא אומר, כמובן, שלא נראה שוב את הווילה המוכרת של "האח הגדול" מתמלאת בדיירים שיוצאים ממכוניות שרד, ונעזבת לבסוף על-ידי הדייר האחרון כשנצנצים וקונפטי ממלאים את המסך - אבל בכל מה שיקרה בין לבין, תידרש חשיבה מחודשת.

יש בהחלט אפשרות שהייתה זו העונה האחרונה של "האח הגדול" כתוכנית פריים-טיים שממגנטת אליה מדינה שלמה. איך אפשר לומר דבר שכזה על תוכנית שנשקה במהלך העונה ל-40% רייטינג?

הבעיה הקשה של "האח הגדול" העונה הייתה בליהוק, עם מקבץ של דמויות משעממות. אולי הייתה כאן איזו כוונה לצנן מעט את הרוחות אחרי פרשת הכדורים הפסיכיאטריים, אבל לעניין בתוכנית זה לא עשה טוב. קצת מהומות על רקע גזעני והומופובי מתוצרת משפחת מיילי - ואחריהם שיעמום גדול.

אגב, סקר עמדות בקרב הציבור מוכיח כי הצופים דווקא רצו עוד קצת מהדם השפוך (כמטאפורה כמובן) על רצפת הווילה, אבל בהפקה חששו - כנראה בצדק - מ"הפרות" שידביקו להם הצנזורים של הרשות השנייה.

אז הרייטינג היה אמנם טוב, אבל בניגוד לקטרי-רייטינג אחרים כמו "מאסטר שף" למשל, הרי שהפעם בצבצו אגלי זיעה על מצח ההפקה לאורך כל העונה. משימות כמו "הבית הכפול" או "בית המשפט" הצליחו לגרום לתוכנית שלא לקרוס אל תוך עצמה, אבל קולות המאמץ זלגו מאחורי הקלעים אל קדמת המסך.