מחיר הדלק צפוי לזנק בספטמבר ב-20 אגורות לליטר

מחיר הדלק הצפוי לספטמבר הגיע היום ל-7.8 שקלים לליטר וצפוי להמשיך ולעלות מחר ■ מחיר ליטר היה צפוי לעלות ב-10 אגורות לכל היותר, אך אם מחיר הנפט ימשיך לעלות והדולר יתחזק גם מחר, ההתייקרות תהיה גבוהה יותר

איומי התקיפה האמריקאית בסוריה מגיעים בעיתוי הגרוע ביותר מבחינתו של הצרכן הישראלי, ערב קביעת מחיר הבנזין לספטמבר. מחיר הדלק הצפוי לחודש ספטמבר הגיע היום ל-7.8 שקלים לליטר וצפוי להמשיך ולעלות מחר, לקראת קביעת מחירו הסופי.

מחיר הבנזין 95 אוקטן בתחנות לתדלוק עצמי עומד כיום על 7.60 שקלים לליטר, לאחר עלייה של 17 אגורות בחודש אוגוסט. המחיר לספטמבר היה צפוי לעלות ב-10 אגורות לכל היותר, בעיקר כתוצאה מעדכון תקופתי של הבלו הצמוד למדד, שתרם 6 אגורות להתייקרות.

אלא שהמתקפה הכימית בסוריה הזניקה בסוף השבוע את ההתייקרות הצפויה ל-15 אגורות. היום נאלצו משרד האנרגיה וחברות הדלק לעדכן מחדש את תחזיות המחירים כתוצאה מהזינוק בשער הדולר, שלפי הערכות הוסיף לבדו עוד 5 אגורות להתייקרות הצפויה במחיר הבנזין - שתעלה כתוצאה מכך מ-15 ל-20 אגורות.

המחיר הבינלאומי נקבע כממוצע המחירים בימי המסחר האחרונים בכל חודש ועדיין נותרו יומיים של מסחר שבהם עשוי מחיר הבנזין לעלות עוד. המגמה צפויה להימשך מחר כשיחודש המסחר בבנזין בבורסת הדלקים בלאוורה שבצרפת - שם נקבע מחיר הבנזין גם עבור צרכני הדלק בישראל. אם ימשיך מחיר הנפט לעלות והדולר ימשיך ויתחזק גם מחר, יחצה מחיר הבנזין את קו ה-7.8 שקלים לליטר. בספטמבר לפני שנה, נזכיר, מחיר הדלק הגיע לשיא - מעל 8 שקלים לליטר.