השיחה: פלז'ר, לא ביזנס

מסע אתגרי לגוף או לנפש, גיבוש משפחתי או מלון פאר עם פינוקים - אנשי עסקים ממליצים על חופשת החלומות שלהם

רני צים, חופשה משפחתית / צילום: תמונה פרטית
 רני צים, חופשה משפחתית / צילום: תמונה פרטית

"ביתי מעוצב ברוח הריזורט שהיינו בו בקופנגן"

החופשה: קופנגן, תאילנד

רני צים: "בקיץ 2012 טסתי עם אשתי לילך והילדים טל, מאי ושון לחופשה מדהימה בקופנגן שבתאילנד. בעיקר נהניתי מטרק של 3 ימים באזור כפרי בצפון תאילנד. מדהים לראות את צורת החיים הפשוטה של התושבים שם, המתקיימים ממעט, גרים בבתים מעץ, ללא חשמל ומים, ועדיין שמחים ומאושרים בחלקם.

"אני ממליץ על הריזורט סנטיה בקופנגן, מקום מדהים, המתאפיין בשקט מוחלט. הייתי שם 6 פעמים, והבית שלי מעוצב בהשראתו".

שם: רני צים ■ גיל: 38 ■ תפקיד: יו"ר קבוצת רני צים אחזקות ■ מצב משפחתי: נשוי+3 ■ מקום מגורים: כפר מעש

דנה זליכה, חופשה פרטית / צילום: תמונה פרטית
 דנה זליכה, חופשה פרטית / צילום: תמונה פרטית

"אנשים חמים, חופים אקזוטיים וריקודים"

החופשה: קובה, אצל משפחה מקומית

דנה זליכה: "לפני מספר שנים טסתי לחופשה של חודש וחצי בקובה, שלהפתעתי הייתה יעד מדהים לחופשה מפנקת, אותנטית ועוצמתית, בהחלט אחד המקומות המרתקים שיצא לי לבקר בהם. גיליתי מדינה עשירה בתרבות והיסטוריה, שמחה ואהבת אדם, משאבים טבעיים נדירים, אנשים חמים, חופים אקזוטיים, וכמובן ריקודים ללא הפסקה.

"בקובה התארחתי אצל משפחה מקומית, וזה הפך את הטיול לחוויה מיוחדת ואמיתית - רוב היום שוחחתי בספרדית עם בני המשפחה על המשטר הקומוניסטי והחיים בבידוד משאר העולם, ובלילות נסחפתי לרחבת הריקודים וללגימת מוחיטו מרענן".

שם: דנה זליכה ■ גיל: 31 ■ תפקיד: דירקטורית דיזנגוף סחר ■ מצב משפחתי: רווקה ■ מקום מגורים: תל-אביב

ניר פלג, חופשה משפחתית / צילום: תמונה פרטית
 ניר פלג, חופשה משפחתית / צילום: תמונה פרטית

"דגים, שוחים, משנרקלים ומשיטים סירת גומי"

החופשה: שיט בקטמרן למפרץ הסרוני, יוון

ניר פלג: "בחודשי הקיץ יש מזג-אוויר מושלם לשיט עם המשפחה ובכלל. הים לרוב די שקט ורגוע, אבל יש רוח חזקה וטובה לשיט והמים נעימים לרחצה. שיט בקטמרן מהווה הזדמנות מעולה לחופשה משפחתית אמיתית, שבמסגרתה כל המשפחה מקובצת יחד בסירה אחת, מכינים אוכל יחד, לומדים להשיט את הסירה - ואפילו נותנים לילדים הקטנים להחזיק את ההגה - דגים יחד, שוחים במים, משנרקלים ומשיטים סירת גומי.

"בכל לילה עוגנים במפרץ אחר ונהנים ממגוון מקומות חדשים ומדהימים שלחלקם ניתן להגיע רק בשיט. אפשר גם לשכור סירה עם סקיפר, ואני ממליץ לא להתחיל בשיט ארוך מדי בפעם הראשונה, ובמיוחד לא באזור שיט לא מוצלח למתחילים, כמו בארץ".

שם: ניר פלג ■ גיל: 46 ■ תפקיד: מנכ"ל קריפטונייט קרנות גידור ■ מצב משפחתי: נשוי+5 ■ מקום מגורים: הרצליה

יום טוב סמיה, חופשה משפחתית / צילום: תמונה פרטית
 יום טוב סמיה, חופשה משפחתית / צילום: תמונה פרטית

"חציית קו הסיום עם בני - חוויה בלתי נשכחת"

החופשה: מסע האופניים האתגרי טור טראנס-אלפ

יום טוב סמיה: "ספורט אתגרי הוא אחד מתחביביי העיקריים. מאז 1987 השתתפתי בעשרות תחרויות טריאתלון, חצאי מרתון ומרוצים ברחבי הארץ. תמיד חיפשתי את האתגר הבא, ואחד הקשים ביותר שבו לקחתי חלק היה מסע האופניים הקשה בעולם לחובבים: טור טראנס-אלפ.

"המסע, שמתקיים זה 13 שנה ברציפות, חוצה את האלפים לאורך כ-900 ק"מ מגרמניה, דרך אוסטריה, שווייץ ועד העיירה ארקו שליד אגם גרדה למרגלות האלפים בצפון איטליה. משתתפים בו בכל שנה כ-1,200 רוכבים מכ-30 מדינות.

"השתתפתי בטור פעמיים: בפעם הראשונה ב-2009, ובפעם השנייה ב-2010 יחד עם בני יגל (31), מנהל פרויקטים ופיתוח עסקי בחברת ערבה פאוור. באותה שנה, בתום שבוע של כ-7 שעות רכיבה יומיות וטיפוס של כ-20 אלף מטר בעליות מושלגות ותלולות, זכינו לחצות את קו הסיום וגם לציין יום הולדת משותף ומיוחד במינו - הוא 28 ואני 56 - חוויה בלתי נשכחת".

שם: אלוף (מיל') ד"ר יום טוב סמיה ■ גיל: 59 ■ תפקיד: נשיא ומנכ"ל חברת ICG, הזרוע לאנרגיה ירוקה מקבוצת החברה לישראל ■ מצב משפחתי: גרוש 4 ■ מקום מגורים: רמת-אביב החדשה

רוני פיבקו, חופשה משפחתית / צילום: תמונה פרטית
 רוני פיבקו, חופשה משפחתית / צילום: תמונה פרטית

"נוחות, אוכל משובח, מופעים וקניות"

החופשה: "אוריינטל מנדרין" בלאס וגאס

רוני פיבקו: "ב-2012 נסעתי עם בתי ללאס וגאס לחגוג את קבלת דיפלומת הרפואה ועבודתה כרופאה בבית-החולים דנה. התאכסנו ב'אוריינטל מנדרין', מלון שמהווה ניגוד מוחלט לכל אווירת האקשן של וגאס. אכלנו בין היתר במסעדת eiffel tower, הממוקמת בקומה גבוהה, שהיא העתק מושלם של מגדל אייפל ומשקיפה על הסטריפ של וגאס.

"שופינג עשינו באאוטלט הצפוני של וגאס ובדאון-טאון ברחוב השוק המקורה, שהתקרה שלו מכוסה אלפי נורות בצבעים ובצורות שונות - חגיגה לעיניים. המופע שהכי נהנינו בו היה המופע 'O' - עולם של אקרובטיקה שלא מהעולם הזה. וגאס היא התמהיל המושלם: נוחות, אוכל משובח, מופעים וקניות".

שם: רוני פיבקו ■ גיל: 59 ■ תפקיד: מנכ"ל קלאב הוטל ומ"מ נשיא התאחדות המלונות בישראל ■ מצב משפחתי: נשוי 3 ■ מקום מגורים: תל-אביב