עובדי סלקום מאיימים על ההנהלה: נכריז סכסוך עבודה

טוענים כי חרף שליחת כל הטפסים המעידים על יציגות, הנהלת סלקום אינה מוכנה לשבת עם נציגי העובדים למו"מ על הסכם קיבוצי ■ סלקום: "אם יתברר כי הטפסים הנוספים הגיעו לשליש הנדרש, תהיה ההסתדרות ארגון יציג בחברה"

עובדי סלקום-נטוויז'ן מתכוונים להחריף את הסכסוך מול ההנהלה בעקבות סירובה להכיר בוועד עובדים יציג בחברה. העובדים איימו הבוקר (ג') על כי אם ההנהלה לא תשנה את גישתה ותמשיך להתעקש בסירוב להכיר בהתארגנות העובדים, הם יכריזו רשמית על סכסוך עבודה.

העובדים הגישו לפני כשבוע את 199 הטפסים שההנהלה טענה שחסרים ליציגות, ואף הוסיפו טפסים נוספים מעל לנדרש. חרף זאת, העובדים טוענים כי הנהלת סלקום ממשיכה לגרור רגליים ואינה מוכנה לקבל את הדרישה לשבת עם נציגי העובדים למשא-ומתן על הסכם קיבוצי.

"ההנהלה מנסה למנוע בכל דרך, נכלולית ככל שתהיה, את הקמת הוועד", אמר הבוקר אחד מפעילי הוועד. "בפועל כבר החתמנו מעל למחצית מעובדי החברה - אך ההנהלה, שטענה שאינה מתנגדת להתארגנות, ממשיכה בסירובה הנוקשה וחסר הפשרות לדבר עם עובדיה. בקצב הזה זה רק עניין של זמן עד שיוכרז סכסוך עבודה וייפתחו העיצומים הראשונים".

אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמר היום: "אני קורא להנהלה להכיר בהתארגנות ולשבת למשא-ומתן קיבוצי לטובת עובדי סלקום, תוך שמירה על איתנות החברה".

מסלקום נמסר: "על-פי בדיקה בלתי תלויה שנערכה לפני מספר שבועות על-ידי משרד רואי החשבון דלויט, לא היה להסתדרות השליש הנדרש בחוק. החתימות הנוספות הועברו בימים האחרונים גם הן לדלויט, ובאם בבדיקה יעלה כי הן הגיעו לשליש הנדרש על-פי חוק, תהיה ההסתדרות ארגון יציג בחברה".