הכלכלן הראשי באקסלנס: אין מחירים אטרקטיביים בת"א 100

יניב חברון: "הדיסקאונט הממוצע של אנליסטים בשוק על ת"א 100 עומד כיום על 7%-8%, פער נמוך יחסית בטח ביחס לתקופות בהן הוא עמד על 25%"

"ההיסטוריה מלמדת שמימוש בעקבות אירועים אלא הוא זמני ובדיעבד התגלה כהזדמנות קנייה. עם זאת, הפעם, אנחנו חושבים שעוד מוקדם מדי לדבר על הזדמנות". כך אומר יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, בתגובה על השפעת האירועים בסוריה על שוק ההון.

חברון הוסיף: "תל אביב מגיבה היום הרבה יותר ברצינות לאירועים הגיאופוליטיים מסביבנו ונראה שהשוק מתקשה להתעלם. התגובה האלימה בדולר ובסקטור הגז והנפט לא מותירה ספק שאלו השפעות גיאופוליטיות".

כאמור, חברון מסתייג מהאפשרות שנוצרה בשוק הזדמנות קנייה. "שוק המניות המקומי וגם בעולם יקר יחסית, עליית תשואות בארה"ב עשויה להכביד על שוק המניות ותופעת התרחבות המכפילים שבה צפינו בשנה האחרונה ככל הנראה תסתיים. אחרי תקופה ארוכה שבה המשקיעים הסיטו כספים לשוק המניות כאלטרנטיבה לתשואה הנמוכה בשוק האג"ח, ואחרי עליות שערים נאות ומכפילי רווח לא זולים, קיים סיכוי גדול שהמגמה תאט, תיבלם ואף תתהפך.

"גם ללא קשר לאירועים הגיאופוליטיים, ניתן להסתכל על השוק בתל אביב ולראות שהמחירים כבר פחות אטרקטיביים. מבדיקה שלנו, הדיסקאונט הממוצע של אנליסטים בשוק על ת"א 100 עומד כיום על 7%-8%, פער נמוך יחסית בטח ביחס לתקופות בהן הוא עמד על 25%. ללא ודאות על התפתחות האירועים הגיאופוליטיים באזור ובהעדר מחירים אטרקטיביים, רצוי להמתין להתפתחויות נוספות".