המדינה רכשה 6 לימוזינות בעלות 1.5 מיליון שקל כל אחת

"כלמוביל" תספק 6 לימוזינות ארוכות למשרד החוץ, לצורך הובלת אח"מים שיגיעו לישראל ■ ובינתיים שרי ממשלה מצאו מסלול עוקף ויקר לסוגיית ההצטיידות ברכב שרד - שוכרים רכבי מנהלים מתוצרת גרמניה וארה"ב בעלות אחזקה גבוהה יותר

עוד מכה לייבוא המקביל: לאחר שמינהל הרכש הממשלתי בחן במשך זמן רב את האפשרות לייבא לימוזינות לאח"מים בייבוא מקביל, בהתאם לרפורמות שמקדם משרד התחבורה, הוחלט לבסוף לרכוש את כלי הרכב ישירות מהיבואן הרשמי של מרצדס, קבוצת כלמוביל.

מדובר בכ-6 לימוזינות מוארכות על בסיס מרצדס E קלאס, שעברו הסבה להובלת אח"מים על פי המפרט של משרד החוץ ומחירן כ-1.5 מיליון שקל האחת. הלימוזינות מחליפות כלי רכב מקבילים של וולבו ושל אאודי, ששימשו למטרות אלה בעבר.

יצוין, כי בדצמבר אשתקד אמר עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה, כי "בימים אלה פועל משרד החוץ ליבוא של לימוזינות באמצעות יבואנים מקבילים". בסופו של דבר, כאמור, הוחלט להעביר את הרכש והתחזוקה לכלמוביל.

ובתוך כך נראה כי שרי הממשלה החדשה מצאו "מסלול עוקף" להתחמק ממכרז רכבי השרים, שהסתיים כבר לפני קרוב לשנה בזכייתן של ב.מ.וו 528 וסיטרואן C5. לא מעט שרים, שחוששים להזמין את הב.מ.וו בשל התדמית היוקרתית שלה בתקופה של מיתון, ומסתייגים מהתדמית "העממית" של הסיטרואן, פותרים בינתיים את הבעיה באמצעות השכרה "זמנית" לטווח ארוך של כלי רכב על פי בחירתם האישית, כולל רכבי מנהלים מתוצרת גרמניה וארצות הברית. זאת למרות, שעלותו של פיתרון זה למדינה גבוהה משמעותית מעלות הרכש והתחזוקה (במחירים מוזלים) של המכוניות הזוכות.