גמר "האח הגדול": 41.6% רייטינג, 9.2 מיליון שקל הכנסות

התוכנית אמש, בה זכתה טהוניה רובל, רשמה רייטינג שיא של 41.6% ■ היקף ההכנסות של קשת מפרסומות וחסויות בעונה כולה - כ-100 מיליון שקל

גמר תוכנית הריאליטי "האח הגדול 5" ששודר אמש (ג') רשם רייטינג של 41.6% - הנתון הגבוה ביותר לגמר בכל 5 עונות התוכנית. כ-1.25 מיליון ישראלים צפו במתמודדת טהוניה רובל, בת 25 מבית-שמש, זוכה בתוכנית הריאליטי של זכיינית ערוץ 2 קשת. ברגע השיא צפו 44.8% צופים.

על-פי ההערכה, קשת הכניסה במהלך הגמר קרוב ל-9.2 מיליון שקל מתשדירי פרסום וחסויות בלבד. החשיפה מתוכן שיווקי לבד לאורך העונה מתומחרת בכ-6 מיליון שקל, ועל-פי ההערכות בשוק, סך ההכנסות לזכיינית מתשדירי פרסום וחסויות בעונה הנוכחית, כולל הכנסות הגמר, קרוב ל-100 מיליון שקל. סכום זה גבוה מהמצופה וישפיע משמעותית על שורת הרווח של הזכיינית בסוף השנה.

את "ברייק הזהב" שנמשך דקה רכשה אתמול רשת האופנה רנואר עבור 300 אלף שקל. פרט לה, 3 מותגים שונים - פלאפון, פאנטה ותפוזינה - הפיקו במאות אלפי שקלים פרסומות ייעודיות לגמר, באורך של 45-50 שניות לפרסומת.

תוכנית הגמר של "האח הגדול" בשנה שעברה רשמה 40.2% צפייה, ואילו הגמר של שנת 2011 הניב 40.5%. בניגוד לשנים הקודמות, שודרה תוכנית הריאליטי של קשת בעונת הקיץ, אשר נתוני הצפייה בה נמוכים יחסית, ועדיין הצליחה להגיע לנתונים המרשימים.

"האח הגדול" הביאה להתרוממות שידורי הערב של ערוץ 2. מהדורת חדשות 2 המרכזית רשמה 27.9% צפייה, לעומת 6.6% לחדשות 10. התוכנית החדשה "חי בלילה" עם נדב בורנשטיין אירחה את זוכת התוכנית ששודרה לפניה, מה שייצר לה, למרות השעה המאוחרת ב-23:20, 25.7% צפייה.

ערוץ 10 כמעט לא התקיים בשעות של הגמר ששודר ממול. השידור החוזר של "מופע החתולים הגדולים", סרט התעודה של מוטי קירשנבאום, לא עבר את רף 4% הצפייה; ואילו מהדורת הלילה של גיא פינס הגיעה לשפל של 1.6% צפייה. כך גם "היום שהיה" עם 3.6% צפייה.

התוכנית "פוליטיקה" עם עודד שחר בערוץ 1 גברה על ערוץ 10 עם 4.8%.