כלכלית ירושלים עברה לרווח של 31 מיליון שקל ברבעון השני

זאת לעומת הפסד של 54 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2012 ■ ההכנסות משכירות רשמו יציבות - 733 מיליון שקל

כלכלית ירושלים שבשליטת אליעזר פישמן סיכמה היום (ד') את המחצית השנייה של 2013 עם יציבות בהכנסות משכירות - 733 מיליון שקל. ההכנסות מדמי השכירות בישראל הסתכמו ב-293 מיליון שקל וההכנסות דמי השכירות בחו"ל הסתכמו ב-441 מיליון שקל.

נכון לסוף הרבעון השני, מחזיקה החברה בשטחים להשכרה של כ-4 מיליון מ"ר, מתוכם כ-2.2 מיליון מ"ר בחו"ל. נכסי החברה מושכרים לכ-7,778 שוכרים עם שיעור תפוסה ממוצע בנכסי החברה של כ-86%.

בשורה התחתונה, החברה רשמה רווח של 31 מיליון שקל ברבעון השני לעומת הפסד של 54 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי מנכסים מניבים (NOI) ברבעון החולף, הכולל הכנסות משכירות ומניהול ואחזקה בניכוי עלויות ניהול ואחזקת המבנים, רשם יציבות - 306 מיליון שקל.

מנכ"ל החברה דודו זבידה אמר כי "תוצאות הרבעון השני משקפות את יישום האסטרטגיה של הקבוצה לחיזוק תזרים המזומנים ושיפור ביחסי כיסוי החוב. הקיטון בהוצאות המימון והליך השבחת הנכסים הביאו למעבר לרווח נקי משמעותי. הקבוצה עשתה כברת דרך משמעותית כשהירידה בתשואות האג"ח והעליה במחיר המניה מעידות על הבעת האמון של השוק בדרך זו".

זבידה הוסיף כי "אנו צופים, כי ברבעון הבא יישום התכנית האסטרטגית יבוא לידי ביטוי באופן נרחב יותר הן בהורדת המינוף והן בשיפור היחסים הפיננסים זאת לאור השלמת עסקאות המכירה שצפויות להוביל להפחתה נוספת ביתרת החוב נטו בסך של כ-2.6 מיליארד שקל וצפויות להניב תזרים נטו בסך של כ-600 מיליון שקל".

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"