מנכ"ל עיריית רעננה תובע דיבה מיועמ"ש הוועדה המקומית

בני ברמה תובע 2 מיליון שקל מעו"ד עירית גל, בטענה כי לאחר שהביא להפחתת שכרה היא פרסמה נגדו דברי לשון הרע וייחסה לו התנהלות עבריינית-פלילית

מנכ"ל עיריית רעננה, בני ברמה, הגיש הבוקר (ד') לבית משפט השלום בתל-אביב תביעת דיבה בהיקף 2 מיליון שקל נגד היועצת המשפטית לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר, עו"ד עירית גל. זאת, בטענה כי לאחר שהביא להפחתת שכרה, היא פרסמה כנגדו דברי לשון הרע, ובין היתר כתבה לראש העירייה מכתב במסגרתו ייחסה לו התנהלות עבריינית-פלילית.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אמיר טיטונוביץ', כותב ברמה כי "זמן קצר לאחר שבמסגרת תפקידו כמנכ"ל העירייה יזם התובע בדיקה של סוגיית השכר הגבוה לו זכתה הנתבעת מן העירייה, ולאחר שהוא גרם לכך שסכומי הכסף המשולמים לנתבעת פחתו במידה משמעותית, החלה הנתבעת במסע הכפשות כלפיו".

בין היתר, טוען התובע, שיגרה הנתבעת מכתב לראש העירייה, נחום חופרי, ובו "פרסמה דברי לשון הרע חמורים" אודותיו, כביכול תוך מילוי "חובתה המקצועית" כיועצת משפטית לוועדה.

בין היתר כתבה הנתבעת במכתבה: "מנכ"ל העירייה מתערב באופן בוטה ביותר בנושא היטלי ההשבחה של תוכנית 2015 ומנסה לכפות על היועצת המשפטית של הוועדה הח"מ, על שמאי הוועדה המקומית ועל עובדי מחלקת ההשבחה, להגיע לידי הסכמים פסולים ובלתי חוקיים עם בעלי קרקע במתחם תכנית רע/2015, תוך נטילת סמכויות לא לו.

"בתוקף תפקידי הנני מחויבת על-פי החוק לעדכן את חברי הוועדה המקומית בנעשה 'מאחורי הקלעים', במשמעות התערבותו הבוטה וניסיונותיו של המנכ"ל וההשלכות על כלל בעלי הנכסים בתחום התוכנית, שנמנעים מתשלום היטלי השבחה וממתינים 'להסכם' שתכרות הוועדה המקומית עם היזמים עמם מנהל המנכ"ל משא-ומתן, אשר יוריד באופן משמעותי את גובה היטל ההשבחה הצפוי - שמועה שכבר עשתה לה כנפיים.

"בעקבות כך החלה התנכלות אישית כלפיי מצד המנכ"ל. הוא מאיים עליי כי יש עוד עורכי דין טובים, מבהיר לי כי אני מועסקת ללא חוזה חתום, כי הנני 'קבלן', כי עליי לדווח לו על יציאותיי לחופשה על מנת שינכה משכרי את ימי חופשתי, ומונע ממני במתכוון ובעורמה מלקחת חלק בישיבות הנוגעות לענייניה השוטפים של הוןעדה המקומית, ועוד כיוצא באלה".

בפרסומם של דברים אלה, כותב ברמה בתביעה, "ייחסה לו הנתבעת התנהלות עבריינית-פלילית של ממש, וזאת לצד מעילה בתפקידו, מעילה באמון מעסיקיו, גרימת נזק חמור לעיריית רעננה ולתושבי רעננה, קבלת החלטות מתוך שיקולים זרים ובלתי ראויים, נקמנות אישית, הסתרת האמת, מירמה והטעיה ועוד ועוד".

עוד טוען התובע כי גם במסגרת כתבה שהתפרסמה בגיליון סוף השבוע של המקומון "קול רענן", "שניכר עליה שניזומה על-ידי הנתבעת", הובאו דברים שכתבה הנתבעת לראש העירייה, ושנגעו לצורך לעדכן את חברי המליאה בנוגע ל"התערבות מנכ"ל העירייה בנושא היטלי ההשבחה".

לטענת עו"ד טיטונוביץ', מזה שנים רבות משמש התובע בתפקידים ציבוריים ואחרים בעלי חשיבות רבה, ושמו הטוב מהווה עבורו כלי יקר-ערך, ולו אף משמעות כלכלית נכבדה. בין היתר מכהן התובע מזה שנים כדירקטור בחברות שונות, ובמהלך השנים האחרונות כיהן התובע כמנכ"ל חברת סטארט-אפ בתחום הביו-טכנולוגיה, כמנהל רשת ארצית של מוסדות חינוך וכמנהל פרויקט חינוכי ברוסיה מטעם ממשלת ארה"ב.