ביהמ"ש: אין פתרון לסכסוך בדאבל קיי - יש לפרק החברה

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, איתן אורנשטיין, קיבל את בקשתה של חברת גזפרום טרנסגז אוכטה, חברת בת של תאגיד העל הרוסי גזפרום, והורה לפרק את חברת דאבל קיי

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, איתן אורנשטיין, קיבל את בקשתה של חברת גזפרום טרנסגז אוכטה, חברת בת של תאגיד העל הרוסי גזפרום, והורה לפרק את חברת דאבל קיי. השופט קבע כי המקרה הנוכחי נמנה על אותם המקרים שבהם הסכסוך העמוק בין בעלי המניות אינו ניתן לפתרון, ואין מנוס אלא להורות על פירוק החברה.

בבקשה לפירוק, שהוגשה לפני מספר חודשים באמצעות עוה"ד בני ברץ, אנה משה ואייל אברמוב ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ, טענה גזפרום טרנסגז, כי דאבל קיי לא שילמה לה סכומי כסף גדולים, ובמרכזם סכום של 5 מיליון אירו שנפסק לזכותה על ידי בית משפט ברוסיה במרץ 2009. דאבל קיי ערערה על פסק דינו של ביהמ"ש הרוסי, אך ערעורה נדחה.

גזפרום טענה כי החוב של דאבל קיי מגיע לכ-26 מיליון שקל בתוספת סכומי פיצוי נוספים בהיקף עשרות אלפי שקלים שנפסקו על ידי בתי משפט בישראל. ואולם לטענת גזפרום, אין לדאבל קיי רצון ויכולת לבצע את פסקי הדין לאחר שבעליה רוקנו את החברה מנכסיה.

החלטת בית המשפט שמה קץ למאבק רב שנים המתנהל בין גזפרום לדאבל קיי. דאבל קיי, שמרכז פעילותה באוסטריה, נרשמה בישראל ב-1996 על ידי זנון קלוגר, איש עסקים המתגורר באוסטריה ובישראל, ושותפו אולג אייזיקוביץ'. השניים חתמו ב-2000 על הסכם ל-10 שנים לשיווק תוצרי גז טבעי המופקים בבית זיקוק של גזפרום. היקף ההתקשרות נאמד ב-350 מיליון דולר ובעלי דאבל קיי קיוו לגזור קופון של 100 מיליון דולר.

העניינים הסתבכו ב-2004 לאחר שדאבל קיי חתמה על הסכם לשיווק הגז לחברה פינית. החברה הפינית ביטלה את ההסכם והתקשרה ישירות עם גזפרום. דאבל קיי, שנקלעה למצוקת מזומנים, פנתה לבתי משפט בהולנד ובבריטניה בניסיון לתבוע פיצויים מגזפרום - אך נדחתה.