תקיפה בסוריה? ליברמן מסרב לכנס ועדת החוץ והבטחון

ח"כ עמר בר-לב שפנייתו בנושא סורבה על הסף: "פגיעה חמורה בתפקוד הוועדה וזלזול במשטר הדמוקרטי" ■ ליברמן: "ועדת החוץ והבטחון, במסגרת ועדות המשנה, עוקבת מקרוב אחר העניין"

לנוכח המתיחות סביב אפשרות של תקיפה אמריקאית בסוריה פנה ח"כ עמר בר-לב ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אביגדור ליברמן, בבקשה לערוך דיון בנושא בהשתתפות שר הבטחון במטרה לעדכן את חברי הוועדה ולאפשר להם לממש את אחריותם לעקוב ולבקר את פעילות הממשלה.

הבקשה נדחתה על הסף על ידי ליברמן על אף הדיונים שמקיימת הממשלה במסגרת הקבינט המדיני-ביטחוני והדיונים הפנימיים הרבים הנערכים במסגרות השונות של המשרדים הרלוונטיים וכוחות הביטחון.

ח"כ עמר בר-לב אמר בתגובה כי הוא רואה בסירוב לכנס את הוועדה פגיעה חמורה בתפקידה וזלזול במשטר הדמוקרטי במדינת ישראל. "לא יתכן שהסערה המתחוללת בזירה הבינלאומית שיש לה השלכות ישירות על מדינת ישראל תעבור מעל לראשם של חברי הוועדה שלא יקבלו את המידע הבסיסי שדרוש לשם מילוי תפקידם" אמר בר-לב.

בר-לב הוסיף כי "כשליח ציבור, חלה עלי החובה לפקח על היערכות מערכת הביטחון ולהשמיע את דעתי בנושא לגורמים המקצועיים. ריכוז המידע רק בקרב חברי הקבינט המדיני-ביטחוני בעוד שהמוסד שאמור לפקח עליהם, ממודר לחלוטין מהמתרחש היא מקוממת. החלטת יו"ר הוועדה היא תמוהה ומעלה סימני שאלה".

חבר הכנסת ליברמן מסר בתגובה: "לצערנו יש כאלה מבין הח"כים שמחפשים כותרות בכל מחיר, גם על חשבון האחריות הלאומית. ועדת החוץ והבטחון, במסגרת ועדות המשנה, עוקבת מקרוב אחר העניין, כולל ישיבה שמתקיימת מחר ושלאחריה יוחלט האם יש צורך לכנס גם את מליאת הוועדה. אין לנו כוונה ליצור היסטריה מיותרת על-מנת לרצות את תאוות הפרסום של ח"כ כזה או אחר".