הישג לתע"א: הלוויין "עמוס 4" שוגר בהצלחה לחלל

יוסי וייס מנכ"ל התעשייה האווירית: "עמוס 4 נמצא בחזית הטכנולוגיה ובשורה אחת עם לווייני התקשורת המובילים בעולם"

לוויין התקשורת "עמוס 4" מתוצרת התעשייה האווירית (תע"א) שנבנה עבור חברת חלל-תקשורת (Spacecom), המריא הלילה לעבר החלל, בשעה 23:05 שעון ישראל. שיגור הלווין מתבצע באמצעות משגר זניט (Zenit) רוסי מאתר השיגור בבייקונור, קזחסטן. השיגור נמצא בעיצומו וצפוי להסתיים בשעות הבוקר היום, עם הפרדת הלוויין מהשלב האחרון של המשגר.

עם תום השיגור, ימשיך הלוויין במסעו במשך כשבועיים נוספים אל נקודת השמיים 67.25 מעלות מזרח בגובה של כ 36,000 ק"מ. הלוויין יפעל בנקודת שמיים זו במשך מספר חודשים, בהם, בין היתר, ייבדקו המערכות השונות (In Orbit Tests). לאחר מכן יעבור הלווין לנקודת השמיים 65 מעלות מזרח בה ימשיך בפעילותו המסחרית.

דוד פולק, מנכ"ל חלל תקשורת , אמר כי "החברה מברכת את התעשייה האווירית על ההישג עד כה בבניית עמוס-4. באמצעות עמוס-4 חברת חלל תקשורת ממשיכה בצמיחה מהירה ליבשות ולשווקים גדולים וחדשים, והופכת משחקן בינ"ל אזורי לספק תקשורת לווייני בשוק הגלובלי".

יוסי וייס מנכ"ל התעשייה האווירית: "עמוס 4 נמצא בחזית הטכנולוגיה ובשורה אחת עם לווייני התקשורת המובילים בעולם. זהו הישג מרשים לתעשייה האווירית, שהיא החברה המובילה והקבלן הראשי של כל תוכניות הלוויינים במדינת ישראל. פיתוחו וייצורו על ידי עובדיה המקצועיים והמסורים של התעשייה האווירית מהווים הישג יוצא דופן שלנו בתחום החלל".

שר המדע הטכנולוגיה והחלל, יעקב פרי, שצפה בשיגור הלוויין "עמוס 4" ממתקן ביטחוני במרכז הארץ יחד עם תעשיית החלל הישראלית אמר כי "בעידן הדיגיטלי והלווייני, החלל והסייבר הם נושאים קריטיים לביטחון ישראל. זו גאווה ישראלית אמתית שמוכיחה לנו, פעם נוספות, שעבור הטכנולוגיה הישראלית - השמיים הם כבר לא הגבול".

עוד הוסיף פרי כי "סוכנות החלל הישראלית מרחיבה פעילותה בצורה משמעותית, ושיגור הלוויין הוא עוד ציון דרך במסלול שהציבה מדינת ישראל - כניסה לרשימת חמש המדינות המובילות בתחום החלל".