אקסלנס: "מחירי השכירויות יאיצו בקרוב"

מחלקת המחקר של אקסלנס: "הריבית בישראל תעלה לפני הריבית בארה"ב ותעמוד על 1.75% בעוד 12 חודשים" ■ "חלק גדול מתחזית הריבית והאינפלציה שלנו מקורה בהאצה מחודשת של סעיף הדיור"

מחלקת המחקר של אקסלנס, בראשות הכלכלן הראשי יניב חברון, מעריכה כי "הריבית בישראל תעלה לפני הריבית בארה"ב ותעמוד על 1.75% בעוד 12 חודשים. כך, בסקירת המאקרו השבועית של אקסלנס שהתפרסמה היום.

באקסלנס מציינים כי "בשבועיים האחרונים שוק ההון הפנים כי הסיכויים להפחתת ריבית נוספת פחתו משמעותית. האינדיקטורים המקומיים שהתפרסמו בשבועיים האחרונים, ביניהם צמיחה מקומית יציבה ועלייה באינפלציה, לא יושבים בקו אחד עם הריבית הנמוכה בישראל. עליית התשואות בחו"ל עשויה לתמוך בהתחזקות הדולר ולהוביל לפתרון אקסוגני לבעיית שער החליפין. בנוסף יש לציין כי שוק הנדל"ן המקומי ממשיך להתחמם, מה שתומך בהעלאת ריבית מסוימת כדי לקרר מעט".

בהקשר לשוק הנדל"ן אומרים באקסלנס כי "מחירי השכירויות יאיצו בקרוב. חלק גדול מתחזית הריבית והאינפלציה שלנו מקורה בהאצה מחודשת של סעיף הדיור, המורכב ממחירי שכירויות. בשנה האחרונה נרשמה האצה מחודשת במחירי הדיור, לאור המחסור ולאור הריבית הנמוכה בצורה קיצונית. כמו כן המגבלות שהטיל בנק ישראל, לא הצליחו לצנן את המגמה".

באקסלנס מעריכים כי עליית מחירי הדיור, תוביל להאצה מחודשת במחירי השכירויות, שכן "לאורך שנים נראה כי מחירי השכירויות נעים במקביל למחירי הדיור".

באקסלנס מעדכנים כלפי מעלה את תחזית האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים ומעמידים אותה על 2.3%, מעל ממוצע ההערכות בשוק. מדד חודש אוגוסט צפוי לעלות בכ-0.5% ומדד ספטמבר ב-0.1%, בין השאר עקב עלייה עונתית חדה במחירי השכירויות ועלויות עונתיות במחירי הפירות והירקות, ההבראה והנופש וכן עלייה במחירי הדלק, על רקע עליית מחירי האנרגיה בעולם.