הטילים שזיהתה רוסיה בים התיכון - ניסוי במערכת "החץ"

(עדכון) - הניסוי בוצע בים ומשדה ניסוי בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ ונועד גם לתרגל הגנה מפני טילים של מערכת ה"חץ" ■ נתניהו: "אנחנו בונים קיר ברזל. אני אומר לכל מי שרוצה לפגוע בנו - לא כדאי"

השיגורים שזוהו מהים התיכון - מקורם בניסוי ישראלי-אמריקאי: משרד הביטחון מבהיר כי ירי הטילים שזוהה במערכות המכ"ם הרוסיות הבוקר מקורו בניסוי טילים שערכו ישראל וארה"ב בים התיכון.

מנהלת חומה במשרד הביטחון והסוכנות האמריקאת להגנה מפני טילים ביצעו הבוקר בשעה 09:15 ניסוי מוצלח של טיל המטרה לניסויים מסוג "אנקור". ירי הטילים זוהה במערכות הרדאר הרוסיות - ופרשנים במערב סברו שמדובר בניסוי אמריקאי לקראת תקיפה אפשרית בסוריה.

"הניסוי בוצע הבוקר בים התיכון ומשדה ניסוי בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ. בניסוי נבחנו יכולות משופרות של טיל מטרה חדש מסוג 'אנקור', וכן תורגלו מערכות הגנה מפני טילים של מערכת הנשק 'חץ', כולל מכ"מים ומערך השליטה והבקרה", נמסר בהודעת משרד הביטחון.

לאחר שיגור מטרת ה"אנקור" גילה אותה מכ"מ 'אורן אדיר', והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר בחן וניתח אותה. במקביל עקבו אחר המטרה אמצעי גילוי ועקיבה נוספים. בניסוי השתתפו נציגי משרד הביטחון הישראלי, משרד ההגנה האמריקאי והתעשיות השותפות בפרויקט.

בתוך כך, רה"מ בנימין נתניהו אמר היום כי "בסוף החיים שלנו כאן תלויים בקיר הברזל, אנחנו בונים את קיר הברזל, כיפת ברזל ורצון ברזל. אלה הדברים שנותנים לנו את הכוח להגן על עצמנו ולכל מי שחושב לפגוע בנו - לא כדאי".

הרדאר הרוסי זיהה את ירי הטילים: "שוגרו ונפלו בים"

מוקדם יותר היום דיווחו כלי תקשורת ברוסיה שמנגנוני ההגנה במדינה זיהו ירי של שני טילים מהים התיכון לכיון סוריה. רשת סקיי הבריטית דיווחה שמדובר בירי ניסוי של המשחתות האמריקאיות, שבוחנות את המערכות שלהן לקראת תקיפה אפשרית. גורם סורי צוטט בערוץ אל מנאר של חיזבאללה אומר כי הטילים נפלו בים.

סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס ציטטה את דובר משרד ההגנה הרוסי, שטען כי הטילים נורו לכיוונה של סוריה. על-פי הדיווח, המכ"ם הרוסי שמוצב בים השחור זיהה ירי בשעה 09:16 שעון ישראל - השעה בה בוצע הניסוי על-פי הודעת משרד הביטחון. שר ההגנה הרוסי עדכן את הנשיא פוטין על ירי הטילים.