ואלי טלקום תרכוש את אלווריון ב-38 מיליון שקל

ביהמ"ש המחוזי בת"א המליץ היום לחברת סיגמא ווייב למשוך הצעתה לרכישת אלווריון על רקע תמיכת עובדי החברה והנושה המובטח בהצעת ואלי טלקום, שבראשות איש ההיי-טק חורחה פיניאבסקי ■ התחייבה להעסיק את רוב עובדי החברה

שופט בית המשפט המחוזי בת"א איתן אורנשטיין המליץ היום לחברת סיגמא ווייב למשוך את הצעתה לרכוש את אלווריון. זאת על רקע תמיכת עובדי החברה והנושה המובטח בהצעת ואלי טלקום, שבראשות איש ההיי-טק חורחה פיניאבסקי.

ואלי תשלם 38 מיליון שקל עד סוף 2014 והיא התחייבה להעסיק 48 עובדים, בתנאים שהיו להם טרום הכינוס. מדובר על רוב עובדי החברה.

הדיון היום בבית המשפט התקיים בעקבות ההתמחרות החוזרת שערך כונס הנכסים של אלווריון, רו"ח יואב כפיר, ובו עלו סכומי ההצעות משמעותית.

לדברי עו"ד אופיר רונן המייצג חלק ניכר מעובדי החברה, העובדים מקווים ובטוחים שאלווריון תעלה על דרך חדשה ומוצלחת. "העובדים מברכים את ואלי טלקום על זכייתה", אמר רונן.

למעשה, ההצעה הראשונית של ואלי טלקום עמדה על כמיליון שקל בלבד - עובדה שמעידה על השיפור הדרמטי בהצעות. אם יהיה הסדר נושים, תשלם ואלי עוד 6 מיליון שקל. כונס הנכסים יקבל 15% ממניות אלווריון שבעתיד יימכרו לטובת הנושים.

הכונס, כפיר, אמר היום ל"גלובס" כי נעשה שיפור דרמטי בהצעות לטובת נושי החברה. "אני מקווה ומצפה שהחברה תמשיך לעבוד ולהצליח". כפיר מטפל כעת בערעור אלווריון על כוונת הנאסד"ק למחוק את מנייתה ממסחר.

מסיגמא ווייב נמסר היום בתגובה כי "סיגמא ווייב נענתה לבקשת בית המשפט למשוך את בקשתה, בכדי לאפשר את סיום ההתמחרות ערב ראש השנה, ולאפשר את הפעלתה המיידית של החברה לטובת העובדים והנושים". בסיגמא ווייב מציינים שעשו זאת על אף תמיכת הכנ"ר בהצעתם. "בעזרתנו, הנושים מקבלים 38 מיליון שקל, העובדים שומרים על מקום עבודתם ומקבלים 10% ממניות החברה, רכיבים שלא היו בהצעה שהומלצה על ידי הכונס, למכור את החברה בנזיד עדשים, ונוספו רק כדי להשוות להצעת סיגמא ווייב".