ר"מ יוון אופטימי: "ההאטה תהיה פחות חמורה מהצפי"

ראש ממשלת יוון, אנטוניס סמאראס, הצהיר היום (שבת) כי המיתון יהיה נמוך ופחות חמור מהצפי ■ בכירים ביוון מניחים כי שיפור ממשי עשוי להשיב את המשקיעים לשוק האג"ח

האם המאמצים של כלכלת יוון נושאים פרי והיא מצליחה לצאת מההאטה החמורה? סוכנות רוייטרס מדווחת כי ראש ממשלת יוון, אנטוניס סמאראס, אמר היום (שבת) כי המיתון יהיה השנה נמוך ופחות חמור מהצפי.

נזכיר, כי על פי תחזית האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית, השנה תתכווץ כלכלת יוון ב-4.2%, זאת לאחר שאת שנת 2012 היא סיימה עם כיווץ של 6.4%.

אולם כאמור, סמאראס אופטימי. הנתונים הכלכליים האחרונים מצביעים על כך שברבעון השני התכווצה הכלכלה ב-3.8% בלבד, זאת בעיקר הודות לענף התיירות המתאושש. בכירים ביוון מניחים כי שיפור שכזה בנתוני הצמיחה עשוי להשיב את המשקיעים לשוק האג"ח.

בתוך כך נזכיר כי רק ביום ה' האחרון אמר ראש קבוצת שרי האוצר של גוש האירו, ירוון דיסלבלום, כי סביר להניח שגם ב-2014 בעיותיה הפיננסיות של יוון לא יסתיימו והיא תזדקק לסיוע כספי נוסף מגוש האירו.

"בכל הנוגע לצורך הפוטנציאלי לתוכנית סיוע שלישית עבור יוון, ברור כי למרות התקדמות לאחרונה, צרותיה של יוון לא יפתרו לגמרי ב-2014", אמר דיסלבלום לפרלמנט האירופאי.