גלמד בוחנת הנפקה בנאסד"ק לפי 100 מיליון דולר לפני הכסף

החברה מפתחת תרופה לטיפול במחלת הכבד השומני שפוגעת באחד מכל 3 בני אדם ■ היו"ר חיים הורביץ: "הכוונה לבצע הנפקה בדצמבר הקרוב"

חברת גלמד המפתחת תרופות למחלת הכבד השומני, בוחנת גיוס בנאסד"ק, כך נודע ל"גלובס". ההחלטה תתקבל עד אוקטובר, ואם אכן יוחלט לבחור במהלך כזה, החברה מתכננת לצאת להנפקה כבר בדצמבר. גלמד מבקשת לגייס כמה עשרות מיליוני דולרים, לפי שווי של מעל 100 מיליון דולר לפני הכסף. החברה כבר החלה להיפגש עם חתמים.

חיים הורביץ, יו"ר גלמד ומשקיע בה (בנוסף לתפקידיו כדירקטור בטבע וכמשקיע בחברות ביומד נוספות), אמר ל"גלובס" כי "חלון ההנפקות בארה"ב פתוח לחברות תרופות ולכן מדובר בהזדמנות מאוד מעניינת עבור גלמד. השאלה היא בעיקר האם גלמד יכולה להתארגן בזמן כדי לבצע הנפקה בדצמבר, שכן זה החודש שנחשב לתקופה הטובה ביותר להנפקה בשוק האמריקני".

גלמד, אותה מנהל אלן בהרב, נמצאת לקראת כניסה לשלב IIB של הניסויים הקליניים בתרופה שפיתחה, ובוחנת במקביל פיתוח של תוסף מזון על בסיס טכנולוגיה דמה, לאותה המחלה. החברה גייסה עד היום פחות מ-10 מיליון דולר, מחברת ההשקעות CHealth של הורביץ וכן מברק קפיטל, ג. ירום מחקר רפואי, Nams Europe, משפחת פלג, שמעון וינטרוב (מבעלי בראק קפיטל ומקורבו של שר האוצר, יאיר לפיד) וחברת ההפצה אוניפארם.

גלמד נוהלה עד היום כאופרציה צרה, עם משרדים צנועים ועובדים ספורים במשרה מלאה. עם זאת, יש לה ועדה מדעית ו-ועדה מייעצת שכוללות גורמים מובילים מתחום הכבד השומני. כמו כן היא מעסיקה כקבלני משנה אנשי מפתח בכירים בשוק המכשור הרפואי באירופה וארה"ב.

בעבר אמר בהרב ל"גלובס" כי בזכות המבנה הזה "אנחנו יכולים לשמור על קצב שריפת מזומנים נמוך ועבודה בסטנדרט גבוה עם אנשים מנוסים שכבר הביאו עשרות מוצרים לשוק. זה מודל שהוכיח את עצמו כחסכוני ומאפשר נגישות לידע צבור ברמה בינלאומית".

מחלת הכבד השומני פוגעת באחד מכל 3 בני אדם. הכבד אחראי לפירוק השומן בגוף, לאחסון שלו ולסילוק העודפים. כאשר זה לא קורה מסיבות שונות, השומן מצטבר בכבד עצמו. "הרעלת השומן" מובילה לדלקת, אשר בתורה יכולה להוביל לשחמת כבד (כלומר לצלקות בכבד). השחמת יכולה לגרום לסרטן כבד, או לחוסר תפקוד הכבד, המחייב השתלה. כמו כן, כבד שומני מהווה גורם סיכון משמעותי למחלות לב.

המחלה נמצאת במתאם עם השמנה, אך פוגעת גם באנשים רזים. כיום, אין טיפול למחלה, מלבד להפחית את צריכת השומן ולשנות את אורך החיים לפעיל יותר.

גלמד ושתי מתחרות נוספות

התרופה של גלמד מכוונת לפירוק וסילוק השומן מהכבד, וכתוצאה מכך היא אמורה למנוע או לרפא את הדלקת, כפי שהראה הניסוי הראשון שביצעה, אותו היא תצטרך לשחזר. במרוץ לפיתוח התרופה נותרו גלמד ושתי מתחרות נוספות, כולן בערך באותו שלב פיתוח (IIb), לאחר ששתי חברות מובילות, רוש וגילאד האמריקאית, הפסיקו לאחרונה ניסויים בתחום.

שלב IIb של גלמד, בו צפויים להשתתף כ-120 חולים, צפוי להתחיל בחודשים הקרובים. לשלב III, בו ייטלו חלק 200-300 חולים וידרוש השקעה של עשרות מיליוני דולרים, מתכננת החברה ללכת עם שותף בינלאומי, אולם אם היא אכן תבצע את ההנפקה, ייתכן כי הוא תוכל לבצעו גם לבד.