לראשונה מאז 2009/10: שכר השחקנים באיטליה צנח מתחת למיליארד אירו

האלופה יובנטוס תרשום את הפיי-רול הכי גבוה מבין קבוצות הליגה; דה רוסי מרומא הוא המרוויח הגדול ביותר בסרייה A

שכר השחקנים בליגת הכדורגל הבכירה של איטליה יצנח בעונה הנוכחית (2013/14) מתחת לרף המיליארד אירו, לראשונה מאז עונת 2009/10, ויסתכם ב-912 מיליון אירו. כך עולה מבדיקה שערך עיתון ה"גזטה דלו ספורט".

הסיבה העיקרית לכך, לפי הדיווח, היא הרצון של קבוצות הליגה להתיישר עם תקנות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א, במסגרתן קבוצות הכדורגל באירופה צריכות לעבור למודלים של איזון תפעולי.

האלופה יובנטוס תשלם את הסכום הגבוה ביותר לשחקניה - סך של 115 מיליון אירו ברוטו. שתי המתחרות המילאנזיות שלה, מילאן ואינטר, עסקו בצמצומים הקיץ, והשכר שלהן יסתכם ב-105 מיליון אירו (מילאן) ו-95 מיליון (אינטר). נאפולי במקום הרביעי עם 74.1 מיליון אירו.

השחקנים בעלי השכר הגבוה ביותר בליגה רחוקים מלהרוויח את הסכומים של המשתכרים הבכירים באירופה. דניאלה דה רוסי, קשר רומא, הוא המשתכר הבכיר בסרייה A העונה, עם 6.5 מיליון אירו (נטו); אחריו גונזאלו היגוואין, הרכש הארגנטיני החדש של נאפולי שהגיע אליה מריאל מדריד (5.5 מיליון אירו); שלישי חלוץ אינטר, דייגו מיליטו (5 מיליון אירו). כהשוואה, המשכורת הכי גבוהה כיום בכדורגל האירופי שייכת לזלאטן איברהימוביץ', חלוצה השבדי של פ.ס.ז' הצרפתית (כ-14 מיליון אירו נטו לעונה).

במקום הרביעי בדירוג המשתכרים בליגה האיטלקית ממוקמים יחדיו קרלוס טבז (יובנטוס), אסטבן קמביאסו (אינטר) ופרנצ'סקו טוטי (רומא) עם 4.5 מיליון אירו לעונה כ"א. את יתר רשימת המרוויחים הבכירים מאיישים מריו גומז (פיורנטינה, 4.2 מיליון אירו), מריו באלוטלי (מילאן, 4 מיליון), ג'יאנלואיג'י בופון (יובנטוס, 4 מיליון) וקאקה (מילאן, 4 מיליון).