הראל: "עדכון מדדי תל בונד יהפוך אותם אטרקטיביים יותר"

לפי הראל, הקטנת משקל הבנקים במדדים עקב מגבלות הבורסה תביא לעלייה בתשואות המדדים

שוק האג"ח הקונצרני "חם" בתקופה האחרונה, ושלושת מדדי האג"ח המובילים בשוק זה, תל בונד 20, 40 ו-60, מציגים תשואות נאות של 8%-10% שנה לאחור. בשבוע שעבר עדכנה הבורסה את שיטת החישוב של מדדי תל בונד השונים, לקראת עדכון המדדים הקרוב, הצפוי להתבצע באמצע אוקטובר.

המרכזי מבין שינויים אלה הוא מגבלה על כמות הסדרות במדד של כל מנפיק. שינוי משמעותי נוסף הוא הגבלת המשקל המרבי של כל סדרה.

"השינויים יעלו את התשואה הפנימית"

אורי שור, מנכ"ל הראל סל, מעריך כי השינויים שיתבצעו במדדים בעקבות החלטות הבורסה צפויים "להעלות את התשואה הפנימית המגולמת במדדים, וכך להפוך אותם אטרקטיביים יותר להשקעה".

לפי הראל פיננסים, "עד כה המשקל של הבנקים בתל בונדים המובילים היה גבוה מ-50%, מה שאמנם הפך את המדדים לסולידיים יותר, אך גם הפך את התשואה הפנימית שלהם לאטרקטיבית פחות. הקטנת משקל הבנקים במדדים תביא לעלייה בתשואות לפדיון של המדדים".

בהראל מציינים כי "מדובר בשינויים גדולים מאוד, שכן בתל בונד 20, לדוגמה, יש לבנק לאומי חמש סדרות אג"ח, לפועלים ארבע סדרות ולמזרחי טפחות שלוש. אחרי העדכון הקרוב לכל אחד מהם יהיו רק שתי סדרות, מה שאומר שבמדד יהיו לפחות שש אג"ח חדשות שאינן של בנקים".

מחישובים ראשונים שביצעה מחלקת המחקר של הראל פיננסים עולה, כי למדד תל בונד 20 יצטרפו אג"ח גזית גלוב 11, חשמל 24, בזק 5 ו-6, דיסקונט מנפיקים 1 ומליסרון 5. בהתאם לכך, במחלקת המחקר מעריכים כי אם השינוי היה מתבצע כיום, התשואה הפנימית של המדד הייתה עולה מ-1.7% לכ-2%.

השפעה מתונה יותר על 40 ו-20

בשני המדדים הנוספים, תל בונד 40 ו-60, צפויים שינויים רבים יותר, וגם במדדים אלה צופים בהראל פיננסים שיפור בתשואה בעקבותיהם, אולם השפעת העדכונים על שני מדדים אלה תהיה מתונה יותר ביחס לתל בונד 20.

לגבי מדד תל בונד צמודות בנקים, בהראל צופים כי המגבלות על משקל המנפיקים במדד זה יאפשרו לראשונה השקת תעודות סל עליו.

עוד מציינים בהראל, כי עדכוני המדד האחרונים היו מינוריים, וכללו לרוב מספר בודד של סדרות. אולם בעקבות השינויים שעליהם החליטה הבורסה, עדכון המדדים הקרוב יהיה משמעותי יותר, ועשוי להוביל לתנודתיות גדולה באג"ח הצפויות לצאת מהמדדים ולהיכנס אליהם.

תל בונד
 תל בונד