נדחתה התנגדות התושבים להרחבת מלון דן אכדיה בהרצליה

עם זאת, בית המשפט קבע כי הדיון על עומסי התנועה באזור יוחזר לוועדה המחוזית, לאחר שרשויות התכנון בחנו את העומסים רק יום אחד בעונת החורף

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, יהודית שיצר, דחתה לאחרונה את העתירה שהגישו בעלי 120 יחידות דיור בהרצליה פיתוח, המתגוררים סמוך למלון דן אכדיה, נגד התוכנית להרחבתו.

עם זאת, התוכנית, שכבר קיבלה תוקף על-ידי הוועדה המחוזית, תושב לדיון בוועדה בנושא הטענות על עומסי התנועה שהעלו התושבים בעתירה, באמצעות עורכי הדין ענת בירן וליאור לוי.

כזכור, התוכנית להרחבת מלון דן אכדיה, שיזמה רשת מלונות דן, כללה את הרחבת המלון הקיים, שבו 200 חדרים, לקומפלקס ענק ובו 1,325 חדרי מלון ב-3 מגדלים בני 8 ו-17 קומות שיתווספו למבנה המלון הקיים.

בפברואר 2012 הופקדה התוכנית להתנגדויות הציבור. במאי 2012 החליטה הוועדה המחוזית לקבל חלק מההתנגדויות ולקבל את חלקן, ונתנה תוקף לתוכנית בכפוף לביצוע שינויים.

המתנגדים ביקשו לערער למועצה הארצית על ההחלטה ובקשתם נדחתה, ועל כן הגישו עתירה לבית המשפט המחוזי.

לטענת המתנגדים, יש לבטל את החלטת הוועדה המחוזית שאישרה את התוכנית, מאחר שהיא מאפשרת את הגדלת המלון הקיים לממדי שיא, פי 2 מהמלון הגדול בישראל כיום המונה 650 חדרים, והפרויקט המגלומני יגרום להם למטרדי רעש, חסימת נוף ואוויר מהים, בעיות חניה קשות, עומסי תנועה ופגיעה באופי הייחודי של המקום.

השופטת שיצר דחתה את העתירה וקבעה כי "כאשר מאזנים בין האינטרס האישי של העותרים לבין האינטרס הציבורי, לפיתוח חוף ים וטיילת כדי לשרת הן את רווחת התושבים והן את פיתוח התיירות בארץ, המסקנה המתבקשת היא שבניית בתי-מלון ופיתוח אזור החוף הם אינטרסים ציבוריים כבדי-משקל הגוברים על האינטרס הצר של העותרים".

שיצר הוסיפה כי אם בעלי הנכסים מוצאים את עצמם נפגעים כתוצאה מהתוכנית, הם רשאים על-פי חוק להגיש תביעה לפיצויים בגין ירידת ערך הנכסים שלהם.

שיצר לא קיבלה את טענת העותרים כי חסרות 76 חניות בתוכנית שאושרה, וסברה כי 268 חניות לציבור בנוסף ל-480 החניות שהוקצו על-פי התקן נותנות מענה סביר לצורכי החניה לדעת רשויות התכנון.

לענייני עומסי התנועה קבעה שיצר כי הנושא לא נבדק במידה מספקת, וכי תמוה שהוועדה הסתמכה רק על בדיקה בודדת מחורף 2008 באמצע השבוע, כ-3.5 שנים לפני מועד מתן ההחלטה.

"ההיגיון והשכל הישר מורים כי מטבע הדברים, סביר שיהיה הבדל משמעותי בין עונת החורף לעונת הקיץ באשר לעומסי תנועה לאורך חוף הים, בסביבה תיירותית כזו של אזורי מלונאות ובילוי", ציינה שיצר. "בדיקה ביום בודד בעונת החורף לא משקפת בהכרח את אותו עומס תחבורתי האופייני לעונת הקיץ שבה הציבור הרחב מרבה להגיע לחוף הים".

שיצר פסקה כי העותרים ישלמו הוצאות משפט בסך 45 אלף שקל בתוספת מע"מ.