אינסוליין: הסכם השקעה של עד 10 מ' ד' עם קרן יורקוויל

ההשקעה תתבצע עפ"י מנגנון ה-REPA החדש של יורקוויל המאפשר קבלת מימון שוטף לפי תזמון החברה ועפ"י החלטתה כנגד הקצאת מניות אשר מבוצעת עפ"י מחיר עבר ידוע

אינסוליין מדיקל חתמה על הסכם השקעה עם קרן יורקוויל האמריקאית, במנגנון REPA, בהיקף של עד 10 מיליון דולר. החברה עוסקת במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק של טכנולוגיה ומוצרים לשיפור האפקטיביות של אינסולין המוזרק לחולי סוכרת.

מנגנון ה-REPA מאפשר קבלת מימון שוטף, כנגד הקצאת מניות, המבוצעת על-פי מחיר עבר בלבד (הידוע לחברה מראש ולפי תיזמון החברה בלבד), ואינה מאפשרת מכירה בחסר של מניות ומכאן אינה צפויה ליצור לחץ על מחיר המניה.

רון נגר, מנכ"ל אינסוליין, אמר כי "הסכם ההשקעה עליו חתמנו מאפשר לחברה גמישות מימונית לצרכיה העסקיים לקראת חדירה מואצת לגרמניה ולאור החתימה על מזכר ההבנות (הלא מחייב) עם ג'ונסון אנד ג'ונסון להפצת מכשיר ה-InsuPad. במסגרת הסכם ההשקעה יש לנו גישה נוחה ומספקת לאמצעים נזילים שוטפים שיתמכו בתהליכי הייצור והשיווק של החברה ועל-פי צרכיה. אינסוליין צלחה היטב אתגרים רבים שעמדו לפניה, כך שבאמצעות הסכם זה לחברה כלי מצויין המסייע לצלוח גם את האתגרים המימוניים שלנו והמאפשר להנהלת החברה להתרכז בצמיחה והצפת ערך לבעלי המניות שלנו".

עו"ד שמוליק ינאי, מנכ"ל יורקוויל ישראל: "זהו יום חשוב עבור קרן יורקוויל בישראל. מודל ההשקעה החדש שלנו קיבל אישור אמיתי מאחת מחברות המדיקל דייוויס המובילות בישראל. הנהלת אינסוליין הבינה כי מדובר מודל השקעה חדשני ואסטרטגי לחברות אשר מבינות כי מודל זה כמעט ואינו מדלל את בעלי המניות ואינו מייצר לחץ על מחיר המניה והא מאפשר להם לנצל קו אשראי בהתאם ללוחות זמנים שלהם ולהתפתחויות בחברה. אני מאמין כי חברות רבות יצטרפו בעקבות העסקה ויעשו שימוש מושכל בריפא".