אוניבריסיטת ת"א תקים מכון מחקר בהשקעה של מאות מיליוני דולרים

המכון יוקם בשיתוף אוניברסיטת צ'ינגחואה הסינית ■ אינפיניטי תקים יחד עם ממשלת ביג'ין ובוגרי האוניברסיטה קרן של 16 מיליון דולר להשקעה במיזמים שינבעו מהקרן

אוניברסיטת תל-אביב ואוניברסיטת צ'ינגחואה הסינית, חתמו על מזכר הבנות להקמה של מרכז מחקר משותף שייקרא מרכז "שין". המרכז יוקם במימון משותף של מאות מיליוני דולרים ויעסיק חוקרים מישראל, מסין וממדינות נוספות.

תחילה, יתרכז המכון בתחום הננוטכנולוגיה ומדעי החיים, ולאחר מכן תורחב פעילותו לתחומים נוספים.

המטרה היא ליצור מכון מחקר אשר משמש כמנוע להמצאות חדשניות לתעשיה, ולכן במקביל להקמת המכון, תוקם גם קרן להשקעה בהמצאות שינבעו ממנו, בהיקף של כ-16 מיליון דולר (100 מיליון יואן). המשקיעה הישראלית במיזם זה היא קרן אינפיניטי, אשר מזה עשור פעילה מאוד בהשקעות בסין. כמו כן תשקיע במיזם ממשלת בייג'ין וקבוצה של משקיעים פרטיים, בוגרים אוניברסיטת צ'ינגחואה.

מזכר ההבנות נחתם אתמול בביג'ין בנוכחות שגריר ישראל בסין, מתן וילנאי, המדען הראשי, אבי חסון ואישים בולטים מקרב הקהילה העסקית הישראלית בסין, נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסף קלפטר, ונשיא אוניברסיטה צ'ינגחואה, פרופ' צ'ן ג'י נינג.

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב, ציין כי מדובר בהסכם יוצא דופן בחשיבותו הפותח אופקים חדשים למדינה ולחברה בישראל. לדבריו, הקמת הפרויקט החדש היא עדות להערכה הרבה שרוכשת סין לחדשנות הישראלית ולרמה האקדמית הגבוהה באוניברסיטת תל-אביב.

נשיא אוניברסיטת, צ'ינגחואה, פרופ' צ'ן ג'י נינג, הביע את נכונותה של אוניברסיטת צ'ינגחואה לפעול בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת תל-אביב לקידום מחקר בינתחומי שיתן מענה לאתגרים גלובליים. הוא הדגיש את החשיבות בטיפוח מדענים ומנהיגים שיחתרו לחדשנות. הוא הוסיף שאוניברסיטת צ'ינגחואה תתמוך תמיכה מלאה במרכז שין ותתרום את חלקה להתקדמות הבינלאומית של מחקר והוראה חדשנייים.

המדען הראשי, אבי חסון, ציין כי שיתוף הפעולה במסגרת ההסכם הוא דוגמא מצויינת לשיתוף פעולה בכמה מימדים חשובים בעולם הטכנולוגי של היום - בין מוסדות אקדמיים, עם התעשייה ובמימד הבינלאומי. "אני רוצה לברך את כל הצדדים המעורבים ומאחל להם שהחתימה על ההסכם תהיה השלב הראשון בהמשך פורה ומוצלח".

בטקס השתתפו גם אמיר גל אור, מנכ"ל ושותף אינפיניטי ומנכ"ל מכתשים אגן סין, חן ליכנשטיין.