סניף שופרסל שלי במודיעין הוסב לשופרסל דיל

הסניף השכונתי הוסב לסניף דיסקאונט, למרות שמדובר בסניף הממוקם בתוך העיר ■ בשופרסל קיבלו את ההחלטה בעקבות תלונות של צרכני הרשת במודיעין

קרבות המחיר הבלתי פוסקים בעיר מודיעין הביאו את שופרסל לעשות צעד חסר תקדים: רשת המזון הסבה את הסניף השכונתי "שופרסל שלי" לסניף דיסקאונט תחת המותג "שופרסל דיל", וזאת למרות שמדובר בסניף הממוקם בתוככי העיר.

צעד זה עלול לפגוע בפעילותה של רשת מגה, שמפעילה במודיעין שני סניפים שכונתיים תחת המותג "מגה בעיר", לא הרחק מהסניף השכונתי של שופרסל.

מאז פרוץ מלחמת המחירים בעיר מודיעין, שהחלה בעקבות פתיחת סניף שני של רמי לוי בעיר, נאלצה שופרסל להסביר את פערי המחירים העמוקים בין שני סניפי הרשת: סניף "שופרסל דיל" הממוקם במתחם התחרות הקשה ישפרו סנטר הסמוך למודיעין, וסניף "שופרסל שלי" הממוקם בתוך העיר.

נראה כי בשופרסל קיבלו את ההחלטה על רקע תלונות הולכות וגוברות של צרכני הרשת על רמת המחירים הגבוהה בסניף השכונתי.

בנוסף, קרבות המחיר בישפרו סנטר פגעו באופן כללי בפעילות הסניפים השכונתיים, ובשופרסל חיפשו מוצא. "באזורים כאלה הפורמט 'שופרסל שלי' מאוד בעייתי. האזור כל-כך תחרותי, אז מה יש להם להציע? למעט לחברי מועדון 'חבר' שרוכשים תלושי קנייה בהנחה", אומר בכיר בענף.

משמעות הסבת הסניף היא רמת מחירים נמוכה יותר, שעשויה לאלץ את מגה להגיב, במיוחד לאור התחייבותה להיות הרשת הזולה ביותר בערים.

יצוין כי הפעלת סניף בתוך עיר יקרה יותר מהפעלת סניף דומה באזור תעשייה, וזאת בשל הוצאות שכר דירה וארנונה גבוהות יותר. על מנת לשמר את רמת הרווחיות של הסניף המוסב, שופרסל תצטרך לרשום גידול מהותי במכירות.

למרות ההסבה, שופרסל לא השוותה את מחירי הסניף השכונתי למחירי הסניף במתחם התחרות, שבו נמכרים חלק מהמוצרים ובראשם העוף, במחירי הפסד.

לדברי רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, שופרסל נוקטת צעד זה מחוסר ברירה. "לשופרסל יש חנות דיסקאונט וחנות קרובה שכונתית. כנראה שהם מעדיף שלא יבואו לאזור הדיסקאונט".

בעיר מודיעין ובקרבתה פועלות כיום 4 רשתות שיווק בשני אזורים עיקריים. במתחם ישפרו סנטר פועלים סניפים של "שופרסל דיל", "מגה בול", רמי לוי שיווק השקמה, יינות ביתן וטיב טעם. כל הסניפים פועלים ברדיוס של ק"מ אחד בלבד. יינות ביתן מפעילה גם סניף שכונתי בעיר, כפי שמפעילות כאמור שופרסל ומגה.