חודש המו"מ למכירת דפוס "מעריב" ל"ישראל היום"

בית הדפוס שייך לעמוס מימון, ששילם עבורו 65 מיליון שקל ■ אם תושלם העסקה, "ישראל היום" יפסיק להדפיס במקומות אחרים, בהם גם דפוס "הארץ"

חודשו המגעים למכירת בית הדפוס הישן של "מעריב" לעיתון "ישראל היום". ל"גלובס" נודע כי עמוס מימון, בעלי בית הדפוס העומד בימים אלה נטוש, מנהל משא-ומתן עם נציגיו של העיתון של שלדון אדלסון.

בעבר התנהלו מגעים בין הצדדים, ואולם פערים גדולים בין מה שביקש מימון לבין מה שהוצע מצד העיתון החינמי גרמו להפסקת השיחות.

כעת, עם ההחלטה של "מעריב" להפסיק להפעיל בית דפוס משלו, החל עניין מחודש בין הצדדים.

"מעריב" הפסיק להדפיס במקום

מימון רכש ב-65 מיליון שקל את בית הדפוס השוכן בבת-ים מנאמני "מעריב", ירון ארבל ושלמה נס, לאחר שהחברה נכנסה לפירוק. במסגרת עסקת רכישת "מעריב" על-ידי שלמה בן-צבי, התחייב המו"ל להמשיך להפעיל את בית הדפוס לטובת הדפסת העיתון.

מימון התעניין בנכס מסיבות נדל"ניות בלבד. משנקלע בן-צבי לקשיים כלכליים בשל עלויות הדפוס, ביקש להשתחרר מהתחייבויותיו והגיע להסדר עם הנאמנים ועם עובדי בית הדפוס להפסקת פעילות הדפוס.

כיום מדפיס "מעריב" בבתי דפוס אחרים, והעובדים יצאו לפרישה מוקדמת. בינתיים עומד בית הדפוס שומם, ואולם ל"גלובס" נודע כי באחרונה הורגשה בו תכונה מחודשת, והמכונות הוכנו מחדש לפעילות.

"ישראל היום", אחד משני העיתונים הנפוצים במדינה, אינו מחזיק היום בבית דפוס משלו, והוא מדפיס את עותקיו בעיקר בבית הדפוס של עיתון "הארץ". ההדפסה שם מעבירה לקבוצת שוקן עשרות מיליוני שקלים בשנה.

משמעות ההחלטה לעבור לבית דפוס משלו היא בעיקרה אסטרטגית ופחות כלכלית. מהלך כזה עשוי להביא לשינוי יחסי הכוחות בשוק העיתונות המודפסת בישראל, ולפגיעה בשחקנים בו, בעיקר, כאמור, בעיתון "הארץ".

את תגובתו של מימון לא ניתן היה להשיג. ב"ישראל היום" סירבו להגיב.