המשבר בסוריה? לפוטין יש זמן גם לכדורגל

נשיא רוסיה נפגש עם נשיא פיפ"א בלאטר, במעמד בו חתמה ענקית האנרגיה גזפרום על חסות ל-4 שנים עם פיפ"א; ההסכם מוערך ביותר מ-100 מ' אירו

ענקית האנרגיה גזפרום ממשיכה לחזק את הקשר שלה עם הכדורגל העולמי. בסוף השבוע חתמה החברה הרוסית, הנמצאת בשליטת ממשלת רוסיה, על הסכם במסגרתו תהפוך לנותנת חסות רשמית של פיפ"א החל משנת 2015. ההסכם הוא לארבע שנים (2015-2018) ומוערך ביותר מ-100 מיליון אירו. נכון להיום נכללות שבע חברות במעגל השותפות המסחריות העולמיות של פיפ"א: אדידס, קוקה קולה, יונדאי-קיה מוטורס, אמירייטס, ויזה וסוני.

ההסכם נחתם בסוף השבוע בנוכחות נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא פיפ"א ספ בלאטר, ומצטרף להסכם ענק נוסף שחתמה גזפרום לא מכבר בכדורגל העולמי, עם אופ"א, כשהפכה ב-2012 לנותנת החסות הרשמית של הצ'מפיונס ליג.

התזמון של גזפרום להיכנס לשותפות עם התאחדות הכדורגל העולמית הוא ברור: ב-2018 תארח רוסיה את טורניר גמר גביע העולם, כאשר שנה לפני כן תהנה החברה הרוסית גם מחשיפה במסגרת טורניר גביע הקונפדרציות של פיפ"א שייערך במדינה.

הקשר של גזפרום עם הכדורגל הלך והתרחב בשנים האחרונות. בדצמבר 2005 הפך התאגיד, שנמצא בשליטת ממשלת רוסיה, לבעלים של קבוצת זניט סט. פטרסבורג מהליגה הבכירה ברוסיה; בנוסף, גזפרום היא הספונסרית הראשית של שאלקה 04 מהבונדסליגה הגרמנית מאז 2007, ושל הכוכב האדום בלגרד מהליגה הסרבית. בשנה שעברה חתמה החברה גם על הסכם שיתוף פעולה נרחב עם מועדון הכדורגל צ'לסי, שבבעלות רומן אברמוביץ'.