מזכירה של עו"ד שלא רשם העברות לחשבונו: "פספסתי את זה"

משרד מס הכנסה גוש דן ערך בימים האחרונים ביקורות ברמת-גן, גבעתיים ובני-ברק ■ ב-9% מהעסקים לא נרשמו הכנסות, וב-17% נמצאו ליקויים בניהול ספרים

מסתבר שגם עורכי דין מספקים תירוצים יצירתיים למס הכנסה. מזכירתו של עורך דין שלא רשם העברות ישירות של כספים לחשבונו בסך של כ-2,800 שקל, אמרה לחוקרי המס: "פספסתי את זה"; עורך דין אחר, אצלו נמצאו 12 צ'קים דחויים בסך של כ-30 אלף שקל ללא קבלה, הטיל את האחריות על שותפו לשעבר ואמר: "עד לפני שנתיים היה לי שותף שהיה אחראי על הוצאת הקבלות, עתה אני עצמאי וחשבתי שיש להוציא קבלה עם ההפקדה והפירעון של הצ'ק".

גם בימים אלה, בעיצומם של החגים, מבקרי מס הכנסה עובדים במרץ. משרד מס הכנסה גוש דן ערך בימים האחרונים מבצע ביקורות בעסקים בערים רמת-גן, גבעתיים ובני-ברק, בענפי המסחר והשירותים, בהם מסעדות, רופאי שיניים, עורכי דין, חברות היי-טק וכן עסקים בהם מתקיימת פעילות ערה בתקופת החגים, כמו מכולות, חנויות פרחים, מתנות וכדומה.

מטרת המבצע הייתה הגברת נוכחות המבקרים בשטח ובדיקת רמת הציות לדיני המס, תוך שימת דגש על הפעילות העסקית לקראת החגים.

ביום המבצע יצאו לשטח 26 צוותים וערכו 208 ביקורות, בהן ב-9% לא נרשמו הכנסות, וב-17% נמצאו ליקויים בניהול ספרים. גם הפעם, התירוצים של בעלי העסקים נערמו בדוחות המבקרים.

בין היתר, בעסק לעיבוד יהלומים לא נמצאו עקבות בספרי העסק להמחאה על סך כ-840 דולר. ההסבר שקיבלו המבקרים היה כי "הצ'ק התקבל רק אתמול, ובמפעל עצמו לא מנפיקים קבלות אלא מעבירים את הכספים למשרדי הנהלת החשבונות בבורסה, ושם מנפיקים קבלות".

בחברה לייעוץ כלכלי נמצאו 11 הפקדות בנק בסכום כולל של 89,915 שקל וכן פתקים בהם מידע על שתי העברות נוספות בסך 22,520 שקל, שלא הוצאו בגינן קבלות או חשבוניות. בעל החברה אמר למבקרים: "בתחילת כל חודש אני מוציא חשבונית מס/קבלה על ההכנסות של החודש הקודם ומשלם באינטרנט את כל המסים".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.