זמן שמחתנו: הנה כל המלצות החמות לאירועי סוכות ברחבי הארץ

קונצרטים באבו גוש, פיוטים במדבר, מרוץ אתגרי ביער בן שמן ויריד אופנה בתל-אביב: המלצות לאירועי סוכות ברחבי הארץ

מחול

אגם הברבורים על הקרח

עידן הקרח מגיע לבימת המשכן לאמנויות הבמה, עם כוכבי ההחלקה על הקרח של תיאטרון אימפריאל הבריטי, בבלט הקלאסי "אגם הברבורים". המוזיקה המפורסמת של צ'ייקובסקי חוברת לכוריאוגרפיה הסוחפת של טוני מרסר, שאחראי גם למופעי אלופי בהחלקה על הקרח בתחרויות בינלאומיות.

26 הרקדנים-מחליקים הם אלופי העולם, העטורים יחדיו ביותר מ-250 מדליות מאליפויות החלקה על הקרח בכל העולם. בחיים שמחוץ לספורט כבר כבשו אולמות תיאטרון ואופרה החשובים בעולם. אין ספק שבמקרה של אגם הברבורים הופעה על הקרח הולמת גם את נושא האגדה ומאפשרת להפליג בדמיוננו ליערות ואגמים קפואים.

מתי, איפה וכמה: בית האופרה תל אביב: ג' 17.9-שבת 21.9, תיאטרון ירושלים ב', ג', 23.9, 24.9, חיפה מרכז הקונגרסים ה' 26.9, ו' 27.9. מחיר: 159-339 שקל. 03-6927777.

אופנה

יריד הטי-מרקט

כמיטב המסורת, יריד הטי-מרקט יתקיים בחול המועד סוכות עם היצע מרשים ומגוון של פריטי לבוש מקוריים, לצד נעליים ואקססוריז, מבית היוצר של יותר מ-40 מעצבים מקומיים, צעירים לצד ותיקים. בנוסף, בעקבות ההצלחה של פרויקט הטישרט'ס ביריד הקודם, יתקיים השנה בפעם השנייה שיתוף פעולה בין חברת SIMon PANEL ועמותת Make-A-Wish Israel, שיוביל לכך שעיצובים מוצלחים של חולצות טי שיימכרו בבלעדיות בטימרקט, יתורגמו לפאנלים מעוצבים למכשירי הסלולר השונים. כל ההכנסות יועברו להגשמת משאלותיהם של ילדי Make-A-Wish.

גובה ההנחות ביריד: 20%-50%. טווח המחירים ביריד: 20-320 שקל. מתי, איפה וכמה: חמישי (19 בספטמבר), 12:00-21:00; שישי: 10:00-18:00; שבת 10:00-21:00. גלריה מאירהוף, ת"א.

חיות

יריד תוכים

לעומת ארבעת המינים של סוכות, בענף התוכים יש עשרות מינים וזנים בכל הצבעים האפשריים. כמה מהם יגיעו בחול המועד ליריד התוכים בקניון עיר ימים בנתניה. בעלי הכנף הצבעוניים והקולניים יתאספו יחד בסוכת ענק באווירת ג'ונגל טרופי, והמבקרים יוכלו להתקרב, להאכיל ואף ללטף את התוכים. יהיו שם תוכים מדברים, קקדו צהוב ציצית מאוסטרליה, פיונוס ראש כחול, קקדו אמברלה בעל הכרבולת שדומה למטרייה, ועוד זנים רבים ומרהיבים. במקום ניתן יהיה להתייעץ עם מומחים בגידול תוכים על החזקתם בבית, תרומתם לחינוך הילדים ועוד.

מתי, איפה וכמה: שני-שלישי (23-24 בחודש), קניון עיר ימים, רח' בני ברמן 2, נתניה. שעות הפעילות: 10:00-14:00, 16:00-19:00. הכניסה חופשית.

מוזיקה

שרית חדד בצלילי ילדות

"עייפה בובה זהבה" נשמעת אחרת מפיה של הזמרת הכי מצליחה בישראל, שרית חדד, שיוצאת לראשונה במופע שירי ילדים מכל הזמנים. חדד מצטרפת לפסטיבל "צלילי ילדות", החוגג את שנתו ה-13, עם מופע מיוחד "חברים בכל מיני צלילים", שיעלה בינתיים באופן חד-פעמי. היא תבצע שירים של לוין קיפניס, לאה גולדברג, מרים ילן שטקליס, יעקב אורלנד, נעמי שמר, יהונתן גפן, יוני רכטר, עוזי חיטמן, מתי כספי, אהוד מנור ועוד. לצד השירים יעלו קטעי משחק בביצוע השחקנית טלי אורן. עיבודים ופסנתר עדי רנרט ולצידו להקת נגנים.

מתי, איפה וכמה: שלישי (24 בספטמבר), 18:00, תיאטרון חולון. כרטיסים: 03-5023001.

מאיה איזקוביץ'

לאחר שנת מוצלחת מאוד - מעל 100 הופעות ותקליט (Safe & Sound), אשר הגיע למעמד של אלבום זהב, הזמרת-יוצרת מאיה איזיקוביץ בעלת הקול הנדיר, עושה את החודשים האחרונים בניו-יורק, שם היא מופיעה ומקליטה אלבום חדש, עם הרכב חדש - למעט הגיטריסט שי לוקוף, בן דודה. בשל געגוע לארץ ולקהל הביתי, נטלה איזיקוביץ הפסקה קצרה מהקלטת האלבום, וחזרה לביקור מולדת, שבמהלכו היא יוצאת לסיבובון בן חמש הופעות.

מתי, איפה וכמה: חמישי (19 בספטמבר), מועדון הברל'ה בלהבות חביבה; שישי (20 בספטמבר), חמדת ימים; שלישי (24 בספטמבר), זאפה תל-אביב. מחיר: 80-90 שקל.

פסטיבל "מוזות בסוכות"

זו השנה ה-13 שבה מתקיים פסטיבל "מוזות בסוכות", והשנה הדגש הרעיוני הוא על חזרה לילדות. לדברי המארגנים, "דרך מיצגים שונים וסוכת אומן ייצא מסע נוסטלגי מלא הרפתקאות השואב השראה גם מעולם הילדות של פעם, וגם מעולם הילדים של ימינו". בפסטיבל יופיעו על הבמה המרכזית מאור כהן, קרולינה, עברי לידר ויהודית רביץ, שגם ישוחחו עם הקהל. על במות הפזורות במתחם יופיעו אמנים צעירים שיבצעו ממיטב יצירותיהם של לאה גולדברג, נעמי שמר, חיים נחמן ביאליק, מרים ילן שטקליס, לוין קיפניס ועוד רבים וטובים.

מתי, איפה וכמה: שני, שלישי (23-24 בספטמבר), גן החבל, שוהם, החל מ-18:00. הכניסה חופשית. טלפון: 03-9724724.

מטרופולין ומוניקה סקס

מטרופולין, יוזמה אמנותית איכותית של המפיק המוזיקלי עופר מאירי, חוגג אלבום חדש ("מטרופולין השלישי") ומופע חדש, עם אותו הרכב, שבו חברים אפרת גוש, דנה עדיני, צליל דנין, ברק גביזון ואחרים. באלבום מתארחים מיכה שטרית, ברי סחרוף, מוניקה סקס, ריף כהן ומאיה מאירי, ושירים מתוכו יגוונו את המופע, כמו גם שירים מאלבומים קודמים. במופע שייערך במוצאי שבת הקרובה, תתארח להקת "מוניקה סקס".

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (21 בספטמבר), 22:00, זאפה ת"א. מחיר: 99 שקל.

קולנוע

פסטיבל "אוטופיה"

מה משותף לסרטים "השוטר", "מי מפחד מהזאב הרע?", "הנוער", "לא בתל אביב", ו"רדיקל"? תשובה: כל החמישה הם סרטים ישראלים שיצאו בשנתיים האחרונות, ובכולם אקט של חטיפה, אשר מניע את העלילה. בשלושת האחרונים, החטופה היא בחורה יפה, שלא מאוד סובלת מהאקט הקיצוני המזעזע.

"רדיקל", סרט בהפקה עצמית בבימויו של עומר רייס, שבו משתתפים שחקנים חובבים, יוקרן לראשונה בפסטיבל "אוטופיה" לסרטי מדע בדיוני, אימה ופנטזיה, שיתקיים במהלך חול המועד סוכות בסינמטק תל-אביב. תוכלו למצוא בו שלל סרטים חדשים בז'אנרים המוזכרים, ישראלים ובינלאומיים, ביניהם "כנס העתידנים" הישראלי-הוליוודי של ארי פולמן, שיפתח את פסטיבל הסרטים בחיפה (להרחבה על הסרט, ראו כתבת סיקור של פסטיבל חיפה), ו"המזרח", דרמת ריגול בכיכובה של בריט מרלינג, שכתבה את התסריט בצוותא עם הבימאי זאל בטמנגליג'. סוכנת FBI בשם שרה (מארלינג) נשלחת בזהות בדויה לעקוב מקרוב אחר חבורת אנרכיסטים אקטיביסטים צעירים ותמהוניים. וכן, גם אלימים.

להבדיל מחבורת החוטפים ב"רדיקל", לקבוצת האנרכיסטים יש אג'נדה, מעבר להיותם אנרכיסטים. שרה חוצה את הגבולות בין העולם האישי למקצועי, והיא נתונה בסכנה, והיא תצטרך לבחור. אנחנו עוקבים אחר מארלינג מאז יצא סרטה הראשון כבימאית, מפיקה ושחקנית, " Another Earth", ומשמח למצוא שהיא הופכת משנה לשנה לאחת היוצרות המובילות בקולנוע העצמאי בארצות-הברית, ובמקביל מככבת גם בסרטי אולפן שוברי קופות. לכו לראות, כי לא בטוח שתהיה עוד הזדמנות (ההפצה המסחרית בארץ נכון לעכשיו בוטלה).

מתי, איפה וכמה: שבת עד שני (21-30 בספטמבר), סינמטק תל-אביב. מחיר: 38 שקל. לפרטים ולתוכנייה באתר הפסטיבל: www.utopiafest.org.il.

פעילות אתגרית

HERO CHALLENGE

טרנד הריצה ששטף את המדינה עולה מדרגה, תרתי-משמע, עם מרוץ המכשולים לחובבי האתגרים, HERO CHALLENGE. מדובר במרוץ במספר מקצים שלאורכו יוצבו מכשולים מאתגרים כמו: זחילה בצינורות, מעבר קירות, מכשולי חציר, גשר רשתות, משטח צמיגים ועוד. מעבר למיומנויות הפיזיות, דורש המרוץ בעיקר מיומנות מנטלית, שכל אחד יכול לפתח. ולא צריך לדאוג - מאחר שאחד הערכים העליונים אצל הוגי המרוץ הוא העזרה לזולת, הרי שבכל שלב בדרך יתגייסו החברים וצוות המסלול לסייע לכל משתתף שיתקשה. המרוץ יתקיים ביער בן שמן, על שבילי עפר, במספר מקצים - תחרותי, עממי ומסלול מיוחד לילדים, ויוביל אותו רון שחר. מיועד לכל הגילאים ולכל המשקלים. לגיבורים שיסיימו, יחכו בקו הסיום בירות, מופעי מוזיקה חיה ואוכל טוב.

מתי, איפה וכמה: שישי (20 בחודש), יער בן שמן, בין השעות 07:00-16:00. הגעה עצמאית. כל הפרטים והרשמה באתר herochallenge.co.il ובדף הפייסבוק "הירו ישראל".

קלאסי

פסטיבל אבו-גוש

בחג הסוכות יתקיים בפעם ה-44 פסטיבל אבו גוש למוזיקה קולית. הפסטיבל יימשך ארבעה ימים, והקונצרטים ייערכו כתמיד בשתי הכנסיות של הכפר אבו-גוש. הקונצרטים המרכזיים מתקיימים בכנסיית "קריית יערים", שסביבה נמצא גם מתחם הפסטיבל.

בפסטיבל יתקיימו 16 קונצרטים, בהם ישתתפו מגוון מקהלות, הרכבים קוליים, תזמורת וסולנים. בין ההרכבים בולטים שני הרכבים אורחים: אנסמבל הזמרים "סירוונטס" (Sirventes) מברלין בניצוח סטפן שוק (Schuck), ואנסמבל "הורטוס מוסיקוס" מאסטוניה בניצוחו של אנדרס מוסטונן (Mustonen). בנוסף למגוון המוזיקלי הפסטיבל מציע נוף יפה ואוויר הרים צלול, והוא מומלץ מאוד לביקור.

מתי, איפה וכמה: רביעי עד שבת (25-28 בספטמבר), אבו גוש. מחיר: 75-145 שקל. www.agfestival.co.il.

פיוט

"פעמי מדבר"

בחול המועד סוכות תתקיים בירוחם חגיגת הפיוט "פעמי מדבר", הנערכת זו השנה החמישית. הפעם יציינו אירועי "פעמי מדבר" חגיגת 50 שנה לעלייה הגדולה מצפון אפריקה. אירועי "פעמי מדבר" השנה יימשכו שלושה ימים, ויציגו בין היתר מגוון מוזיקאים מוכרים. ביניהם בולטים אתי אנקרי במופע משותף עם ארז לב-ארי, שי צברי ואהובה עוזרי, הזמרת המעולה מורין נהדר שתבצע פיוטים פרסיים, הפייטן אמיל זריהן, התזמורת האנדלוסית, חיים אוליאל ולהקת "שפתיים" באיחוד ראשון לאחר 13 שנה, אילנה אלייה במופע כורדי, יובל דיין מתכנית הכישרונות The Voice ועוד.

מתי, איפה וכמה: ראשון עד שלישי (22-24 בספטמבר), בין השעות 23:00-17:00 מדי יום, ברחבי ירוחם - כיכרות העיר והבמה המרכזית. הכניסה לכל המופעים חינם, למעט אירוע הפתיחה שמחירו 50 שקל. www.yeruham.org.il.