ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במפעל טבע-טק

העובדים דורשים שיכירו בהם כעובדים במפעל כימי מסוכן ושישוו את תנאי שכרם לאלה של עובדי טבע במרכז הארץ

מזכירות הפועלים של מרחב הנגב אישרה אמש (א') את סכסוך העבודה במפעל טבע-טק ברמת חובב. כך נמסר מדובר מרחב הנגב של ההסתדרות. עובדי המפעל דורשים להשוות את תנאי שכרם לאלה של עובדי טבע במרכז הארץ.

"ישנו פער עצום בין תנאי השכר של עובדי טבע-טק לאלה של עובדי מפעלי טבע שבמרכז הארץ", מסר . יו"ר מועצת העובדים, אברהם זוהר.

במפעל מועסקים ב-1,300 עובדים, מתוכם כ-1,100 מאוגדים. מדובר במפעל התעשייתי השני בגודלו בדרום. עובדים דורשים בין היתר הכרה בהם כעובדים במפעל כימי מסוכן.

מועצת העובדים של טבע-טק מנהלת מזה כ-8 חודשים מו"מ מול הנהלת טבע על הסכם שכר חדש במפעל. "מאחר ושיחות המו"מ מתנהלות באופן לא רציף ולא עקבי, החליטו חברי מועצת העובדים להגיש בקשה לסכסוך עבודה", נמסר מוועד העובדים.

יו"ר מרחב הנגב, מאיר בביוף, שקיבל את בקשת הסכסוך לפני כ-10 ימים, פנה אל הצדדים בטקס הרמת הכוסית של עובדי החברה לכבוד ראש השנה בנוכחות המנכ"ל, ג'רמי לוין, ואמר: "טבע-טק הוא מקום עבודה מרכזי בנגב, אבל התנאים פה חייבים להשתנות בהסכם החדש. המו"מ בין הצדדים תקוע זה זמן רב ומתנהל בעצלתיים. דרישות העובדים להכיר במפעל זה כמפעל מסוכן הן הגיוניות ויש להכיר בהן במסגרת ההסכם. עובדי המפעל ומועצת העובדים לא ראו התקדמות במשא ומתן ומרגישים מחויבים לדאוג לעצמם, לכן הם מבקשים סכסוך עבודה. אני פונה אליכם לנסות ולגשר על הפערים טרם הפעלת סכסוך העבודה".

זוהר הוסיף כי "עובדי טבע-טק הם עובדים מסורים המסכנים את חייהם כשהם עובדים במפעל כימי מסוכן, אך הם אינם משתכרים שכר ראוי בהתאם. המטרה שלנו היא לעגן במסגרת ההסכם הכרה והערכה של ההנהלה לעובדים שתשתקף בשכרם גם בתוספת יחודית לעובדי טבע ברמת חובב ולא רק דרך תנאים נלווים. כולי תקווה כי עצם הכרזת סכסוך העבודה, תגרום להנהלה להתעשת ולקדם את המו"מ".

מטבע נמסר בתגובה כי "חברת טבע מנהלת משא ומתן ענייני עם ועד העובדים במפעל טבע-טק. המשא ומתן יימשך עד לגיבוש הבנות משותפות בין החברה לעובדים".