שטראוס משיקה אינסטנט פודינג שיתחרה באסם

המוצר יושק תחת המותג עלית ■ קטגוריית האבקות הממותקות אינה גדולה אך נחשבת לרווחית מאוד, וקצב המכירות בה עומד על כ-66 מיליון שקל בשנה

לאחר שניסיונות קודמים להיכנס לקטגוריית האבקות הממותגות (אינסטנט פודינג, אינסטנט ג'לי) לא צלחו, עכשיו מגיע תורה של קבוצת שטראוס. ל"גלובס" נודע כי שטראוס משיקה אינסטנט פודינג תחת המותג "עלית", שיתחרה ישירות באסם-נסטלה ששולטת ברוב המוחלט של המכירות בקטגוריה.

קטגוריית האבקות הממותקות אינה גדולה במיוחד אך נחשבת לרווחית מאוד. לפי נילסן, היקף מכירות קטגוריית האבקות הממותקות בישראל עמד אשתקד על 61.7 מיליון שקל. מתחילת השנה נרשמה עלייה של 6% במכירות הקטגוריה, כך שקצב המכירות השנתי עומד על 66.6 מיליון שקל.

אסם-נסטלה היא השליטה הבלתי מעורערת בקטגוריה, והניסיונות של חברות שונות להיכנס אליה לא צלחו. לפי נילסן, בין החודשים ינואר לאוגוסט השנה החזיקה אסם בנתח כספי של 90.3%, לעומת נתח כספי של 88% בתקופה המקבילה אשתקד.

לשם המחשה, נציין כי 5 החברות אחרי אסם מחזיקות יחד בנתח כספי של 8.1%. הגדולות שבהן הן תבליני מימון עם נתח כספי של 2.4%; וחברת מיה עם נתח כספי של 2.1%. גם המותגים הפרטיים של רשתות השיווק לא מצליחים לחולל שינוי משמעותי בקטגוריה.

מבחינת קבוצת שטראוס מדובר בכניסה ראשונה שלה לשוק האפייה, ולא מן הנמנע כי היא תשיק בהמשך מוצרים נוספים בשוק זה, הכולל מלבד אבקות הפודינג גם קמח, קמח תופח, שמרים וחומרי אפייה אחרים.

אשתקד עמדו מכירות שוק האפייה על 291 מיליון שקל - כך לפי נילסן. אסם-נסטלה שולטת בשוק, ונתח השוק הכספי שלה מתחילת השנה עומד על 33.3%. שופרסל היא השחקנית השנייה בשוק עם נתח כספי של 10.2%.

קטגוריית האבקות המתוקות נחשבת לממותגת במיוחד, ומסיבה זו שחקנים אחרים מתקשים לפעול בה בהצלחה. היתרון של עלית הוא במיתוג החזק שיש לה בשוק.

"מכרנו אינסטנט פודינג של חברת מיה גם ב-1 שקל. זה נמכר, אבל הצרכנים לא חזרו לקנות", אומר קמעונאי, שמביע גם תקווה שתתחיל תחרות בקטגוריה.

תגובת שטראוס לא נמסרה עד לפרסום הידיעה.

אוסם נגד שטראוס
 אוסם נגד שטראוס