תשדיר שרה נתניהו: נדחתה תלונת קול ישראל נגד חדשות 10

בחדשות 10 נחשף לאחרונה כי בקול ישראל הורידו תשדיר של "ידיעות אחרונות" המקדם ראיון עם אחיה של שרה נתניהו ■ בעקבות זאת הגיש מנהל קול ישראל, מיקי מירו, תלונה למועצת העיתונות נגד חדשות 10 - אך תלונתו נדחתה

מועצת העיתונות דחתה את תלונתו של מנהל קול ישראל, מיקי מירו, נגד חדשות 10. מירו הגיש תלונה לאור חשיפת חברת החדשות כי בקול ישראל הורידו תשדיר של העיתון "ידיעות אחרונות", המקדם ראיון עם אחיה של שרה נתניהו, חגי בן-ארצי, ובו הוא מצוטט כאומר: "יש באחותי משהו לא צנוע".

הכתב הכלכלי של חדשות 10, מתן חודורוב, חשף כי ניתנה הוראה מהנהלת קול ישראל להוריד את התשדיר.

מירו לא קיבל את החלטת מועצת העיתונות, והוא דורש להעביר את ההכרעה לבית הדין המשמעתי של המועצה.

בתלונת קול ישראל נטען כי שידור הידיעה בחדשות 10 היה "מגמתי", לאור העובדה כי יש לבקש תגובתו של אדם בפרסום אודותיו. ואולם בחדשות 10 חזרו והדגימו כיצד במקרים אחרים פורסמו תשדירים שונים ללא הקפדה על עניין זה.

מירו ביקש תחילה לדחות את פרסום את הידיעה, אך מנכ"ל חברת החדשות גולן יוכפז הורה לשדרה בכל זאת. עקב מכך פנה מירו למועצת העיתונות, בדרישה שתנקוט צעדים נגד חודורוב ונגד חדשות 10.

מזכ"ל מועצת העיתונות, אריק בכר, הורה היום (ב') לגנוז את התלונה של מירו, בנימוק שלא נפל פגם אתי בשידור הידיעה. "כל שנותר במקרה זה הוא לבדוק באם למלין ניתנה זכות התגובה כמתחייב בתקנון האתיקה, וזו אכן ניתנה", כתב בכר למירו.

מירו כתב בחזרה למועצה: "קיבלתי בתדהמה את החלטתו של המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד אילן שדי (הוא שפסק לדחות את התלונה - ל"א), שקבע כי יש מחלוקת כביכול בין המתלונן לערוץ 10. בתלונתי העליתי את הטענה המרכזית, שעל-פיה מדובר בפרסום מגמתי ולא נכון שאינו תואם את המציאות. לפיכך אני תובע להעביר את ההכרעה לבית הדין המשמעתי של המועצה, ושם לקיים דיון על העובדות".

מחדשות 10 נמסר בתגובה: "החלטת מועצת העיתונות מדברת בעד עצמה".