פורצת דרך? GM מפתחת רכב חשמלי לטווח של 320 ק"מ

טסלה היא היצרנית היחידה כיום שמייצרת מכונית חשמלית, מודל S, שיכולה לעבור 300 ק"מ ויותר בין טעינות ■ הבעיה: העלות, שעומדת על כ-71 אלף דולר

ענקית הרכב ג'נרל מוטורס עובדת על פיתוח מכונית חשמלית עם טווח נסיעה של כ-320 ק"מ (200 מייל) בין טעינה לטעינה של הסוללה. כך מסר אתמול מנהל בכיר בחברה לכלי תקשורת בארה"ב. מחירו של הרכב צפוי לנוע סביב כ-30 אלף דולר בארה"ב.

עם זאת, סגן נשיא GM לפיתוח מוצרים גלובלי, Doug Parks, לא היה מוכן להתחייב שהחברה תייצר בסופו של דבר רכב כזה.

כיום מוכרת GM את דגמי השברולט וולט בכ-35 אלף דולר. ה-Volt יכולה לעבור כ-60 ק"מ באמצעות הסוללה החשמלית ואחר כך נכנס לפעולה מנוע בנזין קטן שמגדיל בהרבה את טווח הנסיעה. כך, המכונית היא למעשה היברידית ולא חשמלית "טהורה".

החברה מייצרת גם את ה-Spark , רכב חשמלי "טהור", שיכול לעבור 82 מייל (כ-130 ק"מ) בין טעינה וטעינה.

טסלה היא היצרנית היחידה כיום שמייצרת מכונית חשמלית, מודל S, שיכולה לעבור 300 ק"מ ויותר בין טעינות. הבעיה: העלות, שעומדת על כ-71 אלף דולר ומיועדת לכן ללקוחות עשירים מאוד, גם במונחים אמריקאים. האתגר של מהנדסי GM - לייצר מכונית עם טווח נסיעה דומה שמחירה יהיה נמוך בהרבה.

כיום כ-0.3% מהמכוניות הנמכרות בארה"ב הן חשמליות ולדעת טום ליבי, אנליסט רכב, יחול שינוי דרמטי בשוק אם טווח הנסיעה יעלה והתמחור יהיה נוח יותר.

בטסלה, בינתיים, לא נחים על זרי הדפנה ומפתחים מכונית חשמלית זולה הרבה יותר שתייוצר בכמויות גדולות, תוכל לעבור כ-320 ק"מ בין טעינות. אלון מאסק, המייסד והמנכ"ל של טסלה, מעריך שרכב כזה יוכל להגיע לשוק במהלך 2016.