מכרז הפרסום של קניוני עזריאלי: מקאן וברוקנר פורשים

ההערכות הן כי המשרדים שלקחו חלק במכרז סבורים כי מדובר בתקציב הנושא רווח נמוך ■ תקציב הפרסום ב-2012 עמד על 3.2 מיליון דולר במחירי מחירון

משרדי הפרסום ברוקנר-נטע-יער ומקאן-אריקסון פורשים מההתמודדות על תקציב הפרסום של קניוני עזריאלי - כך נודע ל"גלובס".

במשרדים מסרבים להתייחס לסיבות לפרישה, אך מקורבים טוענים כי מדובר בפרישה על רקע הערכות שמדובר בתקציב "לא כלכלי", הנושא עמו עבודה רבה בצד רווח נמוך - אם בכלל. תקציב הפרסום של קניוני עזריאלי עמד בשנה שעברה על 3.2 מיליון דולר במחירי מחירון.

כפי שנחשף ב"גלובס", באחרונה הוחלט בקבוצת עזריאלי לצאת למכרז על תקציב הפרסום של הקבוצה, שעומד על כמיליון דולר במחירים ריאליים.

בשלבים הראשונים נעשתה פנייה למשרדי הפרסום פובליסיס ישראל, גיתם BBDO, ליאו ברנט ישראל, ברוקנר-נטע-יער וצדר-יריב. בהמשך קיבל גם מקאן-אריקסון פנייה.

תקציב הפרסום של קבוצת קניוני עזריאלי מטופל מאז 2007 במשרד הפרסום פוגל-אוגילבי. פוגל זכה בתקציב במסגרת מכרז, שבו התמודדו גם זרמון-גולדמן ורגב-קויצקי (כיום ליאו ברנט ישראל).

קבוצת עזריאלי לא הייתה היחידה שהחליטה בשנים האחרונות לשים את שם הרשת בקדמת הבמה: מליסרון יצאה במהלך דומה כשהתקשרה עם משרד הפרסום יהושע TBWA, ובקניוני ישראל ניסו לעשות מהלך דומה כשהתקשרו עם באומן-בר-ריבנאי. מהלך זה לא הוכח כהצלחה גדולה, והעבודה המשותפת הופסקה תוך זמן קצר, כשהקבוצה חזרה לעבוד עם טיפול מקומי לכל קניון.

תקציבי הפרסום של קבוצות קניונים נחשבים לתקציבים עתירי עבודה, הדורשים תשומות ניהול גבוהות, שכן בנוסף לפעילות הרשת נדרשת תמיכה לכל קניון בפני עצמו.

במשרדי הפרסום ברוקנר-נטע-יער ומקאן-אריקסון בחרו שלא להתייחס לידיעה. כך גם בקבוצת עזריאלי.