עוד תביעה נגד רשות השידור: נסטלבאום פגע במעמדי ובפרנסתי

עורך "מבט" לשעבר, אסף אפרתי, תובע מרשות השידור 105 אלף שקל, לאחר שלדבריו סבל מרדיפה אישית מצד מנהל החדשות בערוץ 1, משה נסטלבאום

תביעה נוספת נגד רשות השידור מציגה התנכלות לכאורה של מנהל חטיבת החדשות בערוץ 1, משה נסטלבאום, כלפי עובד בכיר.

לידי "גלובס" הגיעה תביעה של עורך "מבט" לשעבר, אסף אפרתי, שהוגשה לבית הדין לעבודה בירושלים, ובמסגרתה הוא תובע מרשות השידור 105 אלף שקל, לאחר שלדבריו סבל במשך תקופה ארוכה מרדיפה אישית נגדו, אשר הביאה ל"פגיעה במעמדו ובפרנסתו".

לדבריו, הרדיפה נובעת מהיותו יו"ר ועד העיתונאים בטלוויזיה, וכחלק "ממסע רדיפה של רשות השידור נגד רבים מנציגי העיתונאים ברשות", ולאור העובדה שהוא משמש כעד תביעה בקובלנה שהוגשה נגד נסטלבאום.

לדברי אפרתי, הוא מצא את עצמו "במצב קפקאי ממש, בו נמנעת ממנו דרגה בתקן אליה היה אמור להיות מקודם אוטומטית, וזאת בטענה המופרכת של היעדר המלצה מאת הממונה עליו, אותו ממונה שרודף אותו ומנסה לפגוע בו. כאשר ניסה התובע להשיג את ההמלצה, אמר לו מנהלו הישיר, נסטלבאום, כי הוא אינו נותן לו המלצה בשל ההליכים המשמעתיים המתנהלים נגדו (נגד נסטלבאום עצמו, ל"א)". לדבריו, "נסטלבאום רמז כי אפרתי אחראי בדרך כלשהי לחקירה נגדו, וכי בשל כך לא יקבל המלצה".

אפרתי עובד ברשות השידור 18 שנה, ובמהלך השנים שימש כעורך "מבט" במשך 4.5 שנים. לדבריו, מאז מונה נסטלבאום כמנהלו הישיר, הוא החל לסבול "מהטרדות והתנכלויות נמשכות".

משורה של תלונות שעוסקות בנסטלבאום עולה לכאורה תמונה של דפוס התנהגות קבוע. נגד הרשות עומדת תלויה תביעה של מגיש "מבט" לשעבר, ינון מגל, ובאחרונה הגיש גם העיתונאי יגאל רביד תלונה נגד נסטלבאום על התנכלות.

עו"ד יוסי כהן, המייצג את נסטלבאום, מסר בתגובה כי "לא היה דברים מעולם. האיש לא כפוף בכלל לנסטלבאום, ומצער שכל אדם שמנסה להשיג יתרונות וכספים משרבב את שמו של מרשי שלא בצדק. מרשי מעולם לא תיקל כל מינוי וכל פעולותיו נעשו כדין".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "טענותיו משוללות היסוד של מר אפרתי יתפוררו אחת לאחת בבית הדין. בקשר לטענתו על כך שהוא נפגע בגלל היותו נציג העובדים, ההיסטוריה דווקא מלמדת על אסף אפרתי אחרת".