עכשיו זה רשמי: הוכרז סכסוך עבודה בחברת פז

פז אמנם לא הודיעה על כך לבורסה אך הסכסוך אושר ע"י הוועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הכללית ■ סכסוך העבודה נוגע לחטיבת הזיקוק והלוגיסטיקה, אחת מתוך 3 חטיבות בחברה

שבוע אחרי שפורסם ב"גלובס" כי ההסתדרות הכללית שיגרה מסר תקיף למנכ"ל פז יונה פוגל המתריע מפני הכרזה אפשרית על סכסוך עבודה, הוכרז היום (ג') הסכסוך באופן רשמי ואושר על-ידי הוועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי. לפחות לפי שעה, פז לא הודיעה על כך לבורסה. על-פי החוק, ניתן לפתוח בצעדים ארגוניים רק לאחר שבועיים מיום הכרזת הסכסוך.

סכסוך העבודה נוגע לחטיבת הזיקוק והלוגיסטיקה, אחת מתוך 3 חטיבות בחברה, בה טוענת ההסתדרות כי הפכה לארגון היציג. בהנהלת פז טוענים כי החברה כולה מהווה "יחידת מיקוח אחת" מבחינה משפטית, כך שלא ניתן להכיר בהתאגדות העובדים אלא אם תכלול שליש מכלל עובדי החברה על כל יחידותיה וחטיבותיה.

באופן אירוני, ההסתדרות הלאומית טוענת במקביל כי הפכה לארגון היציג של עובדי פז למעט אלה של חטיבת הזיקוק והלוגיסטיקה, כך שאם העובדים היו מתאגדים תחת ארגון אחד החברה הייתה מחויבת להכיר בהתארגנות שלהם גם לשיטת ההנהלה.

הסכסוך הוכרז לא רק לאור התנגדות ההנהלה להכיר בחטיבת הזיקוק והלוגיסטיקה כיחידת מיקוח נפרדת, אלא גם לאור מה שמכנים בהסתדרות "ניסיונות פגיעה בהתארגנות העובדים והתנכלות ליו"ר הוועד" - טענה שכבר הוכחשה בעבר בתוקף על-ידי ההנהלה.

אם העובדים יפתחו בצעדים ארגוניים הדבר לא יכלול את תחנות הדלק או את בית הזיקוק באשדוד, שכן אלה הן חברות בנות. עם זאת, העובדים יוכלו לשבש את כל מחלקת הכספים של פז שאחראית בין היתר על הדיווחים הפיננסיים, וכן את מחלקת הרכש והלוגיסטיקה.

מהנהלת פז נמסר בתגובה כי "פז דוחה על הסף את הכרזת ההסתדרות ורואה בה הליך בלתי חוקי. חטיבת הזיקוק ולוגיסטיקה היא יחידת מיקוח שהמציאה ההסתדרות ואינה יישות נפרדת בפז. נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו למניעת צעדים בלתי חוקים על-ידי ההסתדרות".