תובע את איילון וחוזר למגדל: יוסי כהן ימונה ליו"ר מבטח סימון

לצד מינוי כהן, צפויים שני מינויים נוספים: דרור זסלר ימונה ליו"ר סוכנויות הביטוח שחם ושגיא יוגב, בנוסף לתפקידו כמנהל מרחב צפון בקבוצה ■ אודי רובינשטיין יכהן כיו"ר סוכנות הביטוח פלתורס

שורת שינויים בצמרת זרוע ההפצה של קבוצת הביטוח מגדל. ל"גלובס" נודע, כי יוסי כהן ימונה לתפקיד יו"ר במשרה חלקית של סוכנות הביטוח הגדולה במשק, מבטח סימון, של חברת התפעול לסוכנויות הביטוח שהקימה מגדל - בי-דיוק, ועסקי קהל מקפת.

לצד מינוי כהן, צפויים שני מינויים נוספים: דרור זסלר ימונה ליו"ר סוכנויות הביטוח שחם ושגיא יוגב, בנוסף לתפקידו כמנהל מרחב צפון בקבוצה; אודי רובינשטיין יכהן כיו"ר סוכנות הביטוח פלתורס.

מבחינת כהן, שעבר בין כמה חברות ביטוח לאורך השנים, מדובר בחזרה למגדל. בתפקידו הקודם כיהן כסמנכ"ל בכיר ומנהל אגף חיסכון לטווח ארוך באיילון, שאותה עזב ב-2012. לפני כן כיהן כמנהל מגדל פלטינום וקרן קה"ל בקבוצת מגדל, ובעבר שימש כמנהל גמל ופנסיה בהראל.

כהן סיים את תפקידו באיילון בטון צורם, כשביולי האחרון הגיש נגד איילון תביעה לבוררות ל"צו עשה וסעדים נוספים" בטענה כי בעת הצטרפותו לחברה הובטחו לו עמלות בגין עסקאות שיביא לאיילון מעבר לשכרו. לדבריו, הוא יזם שתי עסקאות ישירות גדולות, שאותן הוציא מהכוח אל הפועל, ושהוא זכאי לעמלה של 5% מסך התקבולים בתקופת ההסכם.

כהן גם טוען כי על רקע הפרת ההתחייבויות, לכאורה, הוא התפטר בדין מפוטר, ולפיכך הוא זכאי להשלמת שכרו עד תום תקופת ההסכם עמו בסך 936 אלף שקל. באיילון ציינו שמדובר בתביעה בהיקף של 62 מיליון שקל, וטוענים שהתביעה של כהן לעמלות נעדרת בסיס.

אודי רובינשטיין הוא יו"ר חברת בית הזהב, שבה הוא משמש כיו"ר וכשותף למשקיע פרטי - יונל כהן, מנכ"ל קבוצת מגדל, שמוביל עתה את המינויים האמורים. בעבר שימש כמנהל מערך עסקים במבטח סימון וכחבר הנהלת הסוכנות.

עם עזיבתו של אהרון פוגל את תפקיד יו"ר קבוצת הביטוח בסוף החודש, צפוי להתמנות במקומו בעל השליטה שלמה אליהו ליו"ר החברה האם הציבורית של הקבוצה. ככל הנראה, תפקידי היו"ר יפוצלו בין בעל השליטה לבין המנכ"ל, יונל כהן, שצפוי להתמנות ליו"ר מגדל חברה לביטוח וליו"ר בית ההשקעות מגדל שוקי הון.