כלכלני לאומי: "ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי"

בלאומי מעריכים כי התשואות בחלק הארוך של העקומים המרכזיים בחו"ל, וכפועל יוצא מכך גם בשוק המקומי, צפויות להמשיך ולעלות בטווח הזמן הבינוני

"אנו ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם ובישראל עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. יחד עם זאת, רמת הסיכון עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירה השבועית שלהם על שוק ההון.

בלאומי מעריכים כי התשואות בחלק הארוך של העקומים המרכזיים בחו"ל, וכפועל יוצא מכך גם בשוק המקומי, צפויות להמשיך ולעלות בטווח הזמן הבינוני (לאורך השנתיים-שלוש הקרובות), וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלת ארה"ב (ובמידה מסויימת גם בכלכלת אירופה).

"על מנת לצמצם את סיכון המח"מ, אנו ממליצים להימנע מהשקעה בחלק הארוך של עקומי האג"ח לסוגיהם (ממשלתי וקונצרני, הן בחו"ל והן בשוק המקומי). עם זאת, על עקומי האג"ח (בחו"ל ובישראל) עשויות להיות בזמן הקצר השפעות ממתנות, ביניהם התבהרות אפשרית לגבי אסטרטגיית היציאה של הבנק המרכזי בארה"ב מתוכנית רכישות האג"ח".

למשקיעים ישראליים, מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן). לגבי אג"ח ממשלת ישראל, "אנו ממליצים על החזקה במח"מ בינוני-קצר תוך שמירה על תמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לשקלי".

לגבי השוק הקונצרני ממליצים כלכלני לאומי על החזקה נמוכה באג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגים נמוכים (רמת סיכון גבוהה) ומח"מ קצר. לנוכח רמת המרווחים הנמוכה באפיק הקונצרני בישראל, "אנו ממליצים על אחזקה נמוכה באפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ובעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים)".