מימן דורש דמי תיווך של 200 אלף דולר על עסקת אלטק

במסגרת העסקה ישקיע יצחק ניסן 6.5 מיליון דולר ברכישת מניותיו של מימן באלטק והזרמת הון לתוכה

בחודש שעבר דיווחה יצרנית המעגלים המודפסים אלטק על עסקה משולבת להעברת השליטה בחברה, ובמסגרתה יזרים איש העסקים יצחק ניסן 4.2 מיליון דולר לחברה, באמצעות חברת ניסטק שבבעלותו. בנוסף, תרכוש ניסטק את מניותיו של בעל השליטה הנוכחי, יוסי מימן (24.1%), במחיר של 1.45 דולר למניה - פרמיה של 16% ביחס למחיר הנוכחי שבו נסחרת אלטק, ובתמורה כוללת של 2.3 מיליון דולר.

כיוון שמדובר בעסקת בעלי עניין, לצורך השלמת העסקה נדרש אישור בעלי המניות של אלטק. מזימון לאסיפת בעלי המניות, שתתקיים ב-17 באוקטובר במשרדי החברה בפתח תקווה, עולה כי מימן - שחווה בשנתיים האחרונות מפלה עסקית קשה בחברת ההשקעות אמפל (שנשלחה לפירוק כשלה חוב אג"ח של כ-900 מיליון שקל) - אינו מסתפק בכסף שיקבל תמורת מניותיו.

מימן, מתברר, דורש מאלטק סכום של 200 אלף דולר בתוספת מע"מ עבור הצגת החברה לקבוצת ניסטק (שכאמור גם תזרים כסף לתוך החברה). אלטק, אשר סיימה את הרבעון השני עם רווח צנוע של 339 אלף דולר, צריכה את הזרמת ההון לצורך רכישת ציוד חדש, שכן בקופתה היו בסוף חודש יוני מזומנים בהיקף של 839 אלף דולר בלבד, וחוב פיננסי בהיקף של כ-6.4 מיליון דולר.

דירקטוריון אלטק המליץ לאשר את תשלום דמי התיווך למימן, אך לצורך אישורו באסיפה נדרש רוב מקרב בעלי המניות מן הציבור. בעלי המניות יצטרכו לאשר גם מינוי דירקטורים חדשים לחברה, ובהם גבי מירון (60), שכיהן כמנכ"ל חברת גיוון אימג'ינג בשנים 1998-2006, ודוד רובנר (73), שניהל אתECI בשנים 1999-2000, וכיום מכהן בדירקטוריונים של צ'ק פוינט ורדוור.