אושר: ליאורה עופר תשיב למליסרון דמי ניהול בסך 5 מיליון שקל

ביהמ"ש אישר את הפשרה בתביעה הנגזרת נגד מליסרון ■ התובע טען כי דמי הניהול ששולמו לעופר השקעות הוגדלו בניגוד לדין וללא אישור אסיפת בעלי המניות

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר את הסדר הפשרה במליסרון, ובמסגרתו תשיב חברת עופר השקעות, שבשליטת ליאורה עופר, כ-5 מיליון שקל לחברת הנדל"ן המניב שבשליטתה.

הסדר הפשרה הושג במסגרת תביעה נגזרת שהגיש בעל מניות פרטי במליסרון נגד החברה, ליאורה עופר וחברת עופר השקעות.

טענת התובע הייתה כי דמי הניהול ששולמו על-ידי מליסרון לחברת עופר השקעות הוגדלו באופן לא סביר, וללא אישור אסיפת בעלי המניות ברוב מיוחד, כנדרש בחוק.

במסגרת ההסדר תשלם עופר השקעות למליסרון 4.9 מיליון שקל; 100 אלף שקל נוספים היא תעביר לתובע; החזר הוצאות של 4,500 שקל; שכר-טרחת עורכי דין של 745 אלף שקל; ו-80 אלף שקל החזר לרשות ניירות ערך.

בתביעה טען התובע כי במשך יותר מ-11 שנה, משנת 2000 ועד נובמבר 2011, בעלת השליטה במליסרון, עופר השקעות, המחזיקה בכ-64% מהונה, הגדילה לעצמה את דמי הניהול המשולמים לה, ואף שינתה את היקף שירותי הניהול שסיפקה למליסרון, "בניגוד לדין ומבלי שהדבר קיבל כלל את אישורה של אסיפת בעלי המניות של החברה".

לפני ימים ספורים אישרו בעלי המניות של מליסרון את מדיניות התגמול בחברה. לעופר, בתפקידה כיו"ר החברה בהיקף משרה של 75%, אושרו דמי ניהול הצפויים להסתכם ב-2013 ב-2.3 מיליון שקל, נוסף על מענק אשר בהתבסס על תוצאות 2012 מגיע ל-1.1 מיליון שקל.

לפי אותה מדיניות, התגמול למנכ"ל אבי לוי מוערך ב-5.2 מיליון שקל לשנה, שכר ותגמול מנייתי, נוסף על מענק של כ-2 מיליון שקל, בהתבסס על תוצאות 2012.